شناسهٔ خبر: 148335 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث دو مجتمع تجاری در پردیسان قم

وحید حسینی رییس اداره هماهنگی و امور اجرایی راه و شهرسازی قم رییس اداره هماهنگی و امور اجرایی راه و شهرسازی استان قم گفت: احداث مجتمع های تجاری محلات ۲ و ۳ پردیسان جوابگوی بخشی از نیازهای روزمره اهالی پردیسان قم در حوزه کاربری، سرانه و دسترسی تجاری خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی (قم)، سید وحید حسینی اظهار کرد: رویکرد اداره کل، ساخت و اجرای پروژه‌ها و نگاه عمرانی صرف نیست و باید به سایر مولفه‌ها و سرانه‌های زندگی شهری توجه داشت و همزمان با ساخت مسکن، زیست اجتماعی را نیز تسهیل کرد.

وی افزود: باید در ساخت و واگذاری به سایر سرانه‌های زیست شهری ازجمله‌ تجاری، آموزشی، فرهنگی، درمانی و... باید نگاه ویژه‌ای شود و بهبود سطح زندگی شهری مردم یکی از ماموریت‌های این اداره کل است.

حسینی بیان کرد: در طول سالیان اخیر علی‌رغم ساخت‌وسازهای مسکونی قابل‌ملاحظه و درخور در پردیسان قم، به لحاظ ایجاد و دسترسی به سایر کاربری‌ها ازجمله تجاری با کمبودهایی مواجه بوده‌ایم که این اداره کل در راستای خدمت‌رسانی به مردم اقدام به احداث مجتمع‌های تجاری کرده است.

وی گفت: احداث مجتمع‌های تجاری محلات دووسه پردیسان علاوه بر ایجاد رضایت‌مندی شهروندی، صرفه‌جویی در وقت، کاهش هزینه‌های معیشتی، کاهش ترافیک شهری، کاهش تنش اجتماعی و... را در پی دارد.

حسینی توضیح داد: مجتمع تجاری محله دو پردیسان جنب مسجد امام حسین (ع) با زیربنای ۴۴۲۷ مترمربع و با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد تاکنون بالغ‌بر ۳۴ میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است که این پروژه به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در خصوص جزییات مجتمع تجاری محله سه گفت: مجتمع تجاری محله سه پردیسان در بلوار امامت، خیابان بصیرت، بصیرت چهار، جنب بوستان و مدرسه دانش‌پژوه با زیربنای ۲۴۹۱ مترمربع و با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد تا کنون ۱۹ میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است.

حسینی افزود: این پروژه که در ۳۶ واحد تجاری طراحی شده برای تکمیل نیازمند تزریق ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

رییس اداره هماهنگی و امور اجرایی راه‌وشهرسازی استان قم در خاتمه خاطرنشان کرد: طی روزهای آتی، مزایده بزرگ  و سراسری فروش املاک و مستغلات اراضی تجاری- مسکونی از طریق این اداره کل به سمع و نظر مردم خواهد رسید.