شناسهٔ خبر: 148430 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران:

پایش و ایمن‌سازی ساختمان‌های بلندمرتبه در دستور کار قرار گیرد

پدافند غیرعامل مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از شناسایی ۲۳۷ ساختمان بلندمرتبه در استان خبر داد و گفت: پایش ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، علی دیوسالار در دومین جلسه کارگروه تخصصی کالبدی زیربنایی پدافند غیرعامل مازندران که با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و اعضای کارگروه برگزار شد، شناسایی ساختمان‌های ناایمن، پرخطر و ناپایدار و اتخاذ راهکارهای قانونی برای رفع خطر و پایدارسازی ساختمان‌های شناسایی شده را از اهداف این کارگروه اعلام کرد.

وی بیان کرد: ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه با کاربری‌های مختلف با اولویت‌بندی در برابر آتش‌سوزی، زلزله، فرونشست و فروریزش زمین انجام شود.

دیوسالار با تأکید فرهنگ‌سازی و باور عمومی در مورد ضرورت به‌کارگیری اصول پدافند غیرعامل، افزود: برنامه‌ریزی‌هایی در راستای گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران بیان کرد: اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی، بازدید از مسیرهای دارای ملاحظات پدافند محورهای شیرگاه بابل و پل زنگوله بلده نور، امیرآباد - بابلسر - فریدونکنار، کمربندی شمالی قائم‌شهر، شناسایی نقاط آسیب‌پذیر درون سازمان و رفع آن‌ها، افتتاح شتاب‌نگار در شیرگاه سوادکوه و اروست بخشی از برنامه‌های اداره کل در هفته پدافند غیرعامل است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران نیز در این جلسه شناسایی و اولویت‌بندی مراکز، تأسیسات مهم در حوزه راه و شهرسازی در سطح استان، شناسایی مراکز و محل‌های اسکان اضطراری در سطح شهرهای استان در صورت بروز خطرات احتمالی، نظارت بر رعایت دقیق ملاحظات و ضوابط پدافند غیرعامل در شهرسازی و معماری در سطح استان و طراحی سامانه مدیریت شهری برای ارائه خدمات مورد نیاز مردم در شرایط اضطراری در طرح جامع شهری و هادی روستایی در سطح شهرها و روستاهای استان را از مهم‌ترین وظایف کارگروه تخصصی کالبدی و زیر بنایی برشمرد.

حمید بخشی بر اجرای اقدامات مشترک در حوزه فرهنگ‌سازی و همکاری در بحث ایمن‌سازی در استان تأکید کرد.

وی افزود: از سال ۹۷ تاکنون ۳۰ مرکز شتاب‌نگار در شهرهای استان افتتاح شده است و ۶ دستگاه دیگر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بخشی با اشاره به اینکه قانون تأسیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصویب شده است، گفت: حفظ جان مردم و حفظ تمامیت ارضی کشور، حفظ سیستم‌های سیاسی و اقتصادی کشور، حفظ استقلال و حاکمیت کشور از اهداف این سازمان است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران با بیان اینکه ۶۲۵ پروژه هفته پدافند غیرعامل در استان اجرا می‌شود، گفت: این طرح‌ها شامل ۱۹۴ رزمایش، ۲۲۶ کارگاه آموزشی، ۱۹ مسابقه، ۱۰ همایش و ۵۲ نشست و جلسه و ۳۳ پروژه افتتاح می‌شود.