شناسهٔ خبر: 148525 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتربازرسی وزارت راه و شهرسازی:

معرفی بانک هایی که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اهمال کاری می کنند

شورای مسکن خراسان جنوبی مدیرکل دفتر بازرسی وزارت راه و شهرسازی گفت: بنا به دستور رئیس جمهور؛ عاملین عدم پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن معرفی می شوند لذا بانک ها باید با این طرح همراهی کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)، حسین مذنب مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی در شورای مسکن استان خراسان جنوبی اظهار کرد: استاندار خراسان جنوبی باید در شورای عالی مسکن آینده حضور داشته باشد و مشکلات عدم همراهی نکردن بانک ها را بیان کند چراکه رئیس جمهور دستور داده‌اند عاملین عدم پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن معرفی شوند.
در این جلسه محسن صادقیان، معاون فنی و مهندسی سازمان وزارت راه و شهرسازی گفت: بانک ها برای پرداخت تسهیلات مسکن هیچ مشکلی ندارند و باید همراهی کنند.
وی با بیان اینکه همه بانک ها در جلسات می گویند مشکلی نداریم اما در اجرا کوتاهی می کنند، افزود: لیست بانک هایی که اهمال کاری می کنند باید گزارش شود چراکه بانک ها باید همچنان پیگیر طرح نهضت ملی باشند و مشکلات را رفع کنند.
محمد سرلک، مدیرکل طرح های شهرسازی وزارت راه و شهرسازی هم در این جلسه گفت: استان خراسان جنوبی جزو استان های پیشرو کشور در الحاق و واگذاری زمین به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن است.
وی افزود: قرار بود 22 هزار قطعه زمین را برای جامعه حمایتی خراسان جنوبی تامین کنیم اما هم اکنون به 36 هزار نفر رسیده که نسبت به برنامه جلوتر هستید، در بیرجند آخرین الحاقات مشخص و ما مشکلی نداریم.
سرلک تصریح کرد: بحث احتکار زمین جزو بحث های اولویت دار دولت مطرح شده است زمین های مسکونی باید برای ساخت و ساز به کار گرفته شوند، همچنین بخش خصوصی را باید ترغیب به ساخت و ساز کرد.
یاسر دستمالچیان، نماینده وزارت راه و شهرسازی هم در این جلسه گفت: بانک ها در خصوص طرح نهضت ملی مسکن تکلیف قانونی دارند، خراسان جنوبی رتبه دوم و سوم را در الحاق و واگذاری اراضی دارد اما با این فرمان و همراهی نکردن بانک ها جزو استان ها بیست و پنجم در طرح نهضت ملی مسکن خواهد شد.
وی ادامه داد: خراسان جنوبی استانی کویری بوده که مشکل الحاقات زمین و اراضی جنگلی نداشته است و همه همت کرده اند و واگذاری ها انجام شده است اما بانک ها همراه نبوده اند.