شناسهٔ خبر: 148539 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

برگزاری دوره استانداردسازی خلبانان ارزیاب سازمان هواپیمایی کشوری برای نخستین بار در ایران/پیام وزیر راه و شهرسازی به مناسبت روز جهانی کنترلر ترافیک هوایی

هواپیما فرودگاه کرمان برگزاری دوره استانداردسازی خلبانان ارزیاب سازمان هواپیمایی کشوری برای نخستین بار در ایران، پیام وزیر راه و شهرسازی به مناسبت روز جهانی کنترلر ترافیک هوایی، افزایش ضریب امنیتی فرودگاه‌های استان مازندران با اجرای پروژه‌های زیرساختی، ارتقای ضریب حفاظتی و امنیتی در فرودگاه ایلام و تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه بین‌المللی کرمان از جمله مهم‌ترین اخبار حوزه حمل و نقل هوایی در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار حوزه حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت، به شرح زیر است:

اایمنی آسمان مرهون چشمان همیشه بیدار کنترلر های ترافیک هوایی

وزیر راه و شهرسازی به مناسبت روز جهانی کنترلر ترافیک هوایی با صدور پیامی با تأکید بر حساس، پر استرس و دارای مسئولیت های فراوان بودن این شغل، ایمنی آسمان ایران را مرهون مجاهدت ها و تلاش های بی وقفه کنترلر های ترافیک هوایی دانست.

آمادگی فرودگاه بین المللی یزد برای اجرای عملیات زمستانی

با حضور مدیرکل فرودگاه های استان یزد، جلسه هماهنگی عملیات زمستانی فرودگاه بین‌المللی یزد و ارزیابی آمادگی در شرایط نامساعد جوی برگزار شد.

ارتقای ضریب ایمنی و پایداری سامانه تغذیه برق سطوح پروازی فرودگاه شیراز

مدیر کل فرودگاه‌های استان فارس اعلام کرد؛ با توجه به فرسودگی و مستعمل شدن کابل‌ها و منسوخ شدن تکنولوژی تجهیزات، عملیات بهسازی کابل‌های فشار متوسط و پست‌های برق سطوح پروازی فرودگاه شیراز انجام شد.

افزایش ضریب امنیتی فرودگاه‌های استان مازندران با اجرای پروژه‌های زیرساختی

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران مجموعه اقدامات و پروژه‌ها در راستای ارتقای ضریب حفاظتی و امنیتی فرودگاه‌های استان مازندران را برشمرد و گفت: نصب تجهیزات واجرای زیرساخت اکسس کنترل در حال اجرا است.

نشست کارگروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در فرودگاه شهدای اراک

با حضور مدیر فرودگاه شهدای اراک نشست کارگروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل فرودگاه شهدای اراک و مرحله دوم طرح پایش سلامت کارکنان این فرودگاه انجام شد.

نخستین پرواز هواپیمایی چابهار در مسیر تهران - بوشهر- تهران برقرار شد

نخستین پرواز شرکت هواپیمایی چابهار در مسیر تهران - بوشهر- تهران در یکم آبان ماه ۱۴۰۲، انجام شد.

مرحله نهایی طرح جامع جدید فرودگاه آبادان تصویب شد

مرحله نهایی بررسی و تصویب طرح جامع جدید فرودگاه آبادان انجام و مقرر شد این طرح به‌عنوان نقشه راه توسعه فرودگاه آبادان واقع شود.

تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه بین‌المللی کرمان

با حضور نیروهای امدادی و امنیتی مستقر در فرودگاه کرمان، تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه بین‌المللی کرمان انجام شد.

ارتقای ضریب حفاظتی و امنیتی در فرودگاه ایلام

مدیر فرودگاه شهدای ایلام پروژه‌های حفاظتی و امنیتی در سال ۱۴۰۱ و نیمه نخست امسال را بر شمرد و از ارتقای ضریب حفاظتی و امنیتی در فرودگاه ایلام در قالب بهسازی و مقاوم سازی دیوار حفاظتی و نصب سیم خاردار حلقوی و راه بند ضد انتحاری خبر داد.

ادامه عملیات بهسازی سطوح پروازی فرودگاه شهدای سیرجان

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان از ادامه عملیات بهسازی سطوح پروازی فرودگاه شهدای سیرجان خبر داد و بر ضرورت بهسازی سطوح پروازی فرودگاه شمال غرب استان تأکید کرد.

برگزاری دوره استانداردسازی خلبانان ارزیاب سازمان هواپیمایی کشوری برای نخستین بار در ایران

نخستین دوره استانداردسازی خلبانان ارزیاب سازمان هواپیمایی کشوری به منظور ارتقا، استانداردسازی و یکنواختی در فرایند ارزیابی خلبانان کشور برگزار شد.

بیش از ۶۰میلیارد ریال پروژه برای ارتقاء امنیت در فرودگاه کرمانشاه اجرا شده است

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه مجموعه اقدامات حوزه امنیت و حراست فرودگاهی در فرودگاه کرمانشاه را برشمرد و گفت: در این حوزه بیش از ۶۰میلیارد ریال پروژه انجام شده است.

دیدار رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با وزیر ورزش و جوانان 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان دیدار و گفت‌وگو کرد و بر ضرورت تفاهم‌نامه‌ با وزارت ورزش و معرفی نماینده‌ای از طرف ورزش‌های هوایی تأکید کرد.