شناسهٔ خبر: 148550 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیام تبریک مدیرکل راه و شهرسازی مازندران به‌مناسبت هفته پدافند غیرعامل

دیوسالار مدیرکل راه و شهرسازی مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل پیامی را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، علی دیوسالار مدیرکل راه و شهرسازی مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل که از سوم لغایت ۱۰ آبان ماه برگزار می‌شود، پیامی را صادر کرد.

در این پیام آمده است:

اگر مدیران کشور اهمیت این مسئله را درک نکنند و پدافند غیرعامل به طور شایسته توسعه پیدا نکند کشور در معرض تهدید های بعضا غیرقابل جبران قرار خواهد گرفت. بنابراین مسئولان بخشهای مختلف کشور چه بخشهای نظامی و چه بخشهای غیر نظامی باید با پدافند غیرعامل همکاری کامل و لازم انجام دهند. "مقام معظم رهبری"

زندگی آدمی با حوادث و مخاطراتی با منشأ طبیعی یا غیر طبیعی (انسان ساخت) عجین است لذا آمادگی هوشمندانه برای مقابله با آنها و مصون ماندن از عوارض و پیامدهایی که به همراه دارند، همواره مورد تأکید است.حراست از محیط پیرامونی در راستای ارتقاء سطح ایمنی در برابر حوادث احتمالی که امروزه از آن به عنوان پدافند غیر عامل یاد می شود، همچون چتری منافع ملی و سرمایه های انسانی را در برابر تهدیدات کالبدی، سایبری، زیستی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حفظ می کند.

با عنایت به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی(حفظه الله) و نظر به جایگاه رفیع پدافند غیرعامل در مراقبت از امنیت در هر سطح و رده ای، این موضوع در تقویم مناسبت های ملی گنجانده شده تا بر ضرورت آن در کلیه برنامه ریزی ها تأکید گردد.

هفته پدافند غیرعامل، نکوداشت تمهیدات و تدابیری است که در برابر تهدیدات و اقدامات نظامی و تخریبی دشمن به منظور مصونیت بخشی ، تاب آوری ، و ایمن سازی زیرساخت های حیاتی ، حساس و مهم کشور استفاده می شود.

اینجانب ضمن تبریک و گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل (۳ الی ۱۰ آبان ماه سال جاری) از خداوند متعال برای تمامی فعالان این حوزه و کسانی که با تلاش و خودباوری در توسعه غیرعامل، نقش ارزنده ای ایفا می کنند، دوام توفیق مسئلت می نمایم. و مفتخر هستیم که این امر خطیر در اداره کل راه و شهرسازی با مشارکت و آگاهی همکاران سخت کوش و با روحیه جهادی و با استفاده از توانمندی و ظرفیت های پدافندی اجرا می شود.

خداوند متعال را شاکریم که اجرای برنامه های مفید ، متنوع و فراگیر در حوزه های عمومی ، تخصصی ، پیشگیری و مصونیت بخشی در برابر تهدیدات و خطرات احتمالی با بهترین و مهمترین شیوه های موجود که همانا بهره گیری بیشتر از رویکرد پدافند غیرعامل است در این اداره کل تحقق یافته است.

اینجانب فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل را به فعالان این عرصه تبریک عرض نموده ، توفیق روزافزون همگان را در راستای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی بخصوص فرهنگ سازی در زمینه بکارگیری اصول پدافند غیرعامل در بین آحاد جامعه و امور جاری را از خداوند متعال خواستارم.