شناسهٔ خبر: 148570 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بیست و یکمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان؛

وضعیت اعتباری، اطلاع رسانی و پروژه های بازآفرینی شهری استان اصفهان برنامه ریزی شد

عکس اخبار شورای مسکن وباز افرینی اصفهان در بیست و یکمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان پیرامون بودجه و اعتبارات ساماندهی و توانمندسازی، بسته‌های پیشنهادی رسانه‌ای و مکانیزم اطلاع‌رسانی، تایید و تصویب طرح‌های بازآفرینی و... برنامه ریزی و تصمیم گیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ بیست و یکمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان به ریاست سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان و سایر اعضاء برگزار شد.  

در این نشست پنج دستور کار پیرامون بودجه و اعتبارات ساماندهی و توانمندسازی، بسته‌های پیشنهادی رسانه‌ای و مکانیزم اطلاع‌رسانی در خصوص بسته‌های تشویقی، تایید و تصویب طرح‌های بازآفرینی و تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی و... مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص تمامی مباحث با همفکری اعضا تصمیم گیری شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این نشست در خصوص مباحث مطرح شده اظهار کرد: نخستین موضوع در این جلسه، ارائه گزارشی از بودجه و اعتبارات مربوط به ساماندهی و توانمندسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری استان بود که در این رابطه بند (ب) تبصره (۱۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و آیین نامه اجرایی آن تشریح شد همچنین پروژه‌های پیشنهادی سکونتگاه‌های غیررسمی استان با اولویت بندی مطرح شدند که پیرامون این مباحث تصمیم گیری و برنامه ریزی بعمل آمد.  

وی افزود: برخی از پروژه های پیشنهادی برای اجرا در سکونتگاه‌های غیررسمی استان شامل احداث مدرسه، پایگاه سلامت، کلانتری، فرهنگسرا و کتابخانه عمومی، بوستان های محلی، احداث سالن های ورزشی، مسجد، پایگاه بسیج، احداث پل و بهسازی معابر و ... است.  

قاری‌قرآن بیان کرد: ارائه بسته‌های پیشنهادی رسانه ای و مکانیزم اطلاع رسانی در خصوص بسته‌های تشویقی شهرسازانه و قوانین و مقررات حمایتی و سایر موارد، دومین دستور کار این جلسه بود که بر اساس گزارشی که ارائه شد برنامه ریزی لازم بعمل آمد.  

وی گفت: در این نشست پروژه‌های بازآفرینی شهرهای دارای برنامه جامع اقدام مشترک و دارای مصوبه ستاد بازآفرینی شهرستان و همچنین تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری‌ها در بافت فرسوده شهری، جهت تایید و تصویب در ستاد بازآفرینی استان مطرح شدند.