شناسهٔ خبر: 148660 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان خبر داد؛

افزایش ۷۵ درصدی بهسازی و روکش آسفالت راههای همدان

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از بهسازی و روکش آسفالت ۳۵۵ کیلومتر از راه‌های اصلی، شریانی، فرعی و روستایی این استان در ۷ ماه نخست امسال با ۶ هزار و ۹۳۰میلیارد ریال اعتبار خبر داد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ضمن اشاره به بهسازی و روکش آسفالت ۳۵۵ کیلومتر از راه‌های اصلی، شریانی، فرعی و روستایی استان در ۷ ماه نخست امسال با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۹۳۰میلیارد ریال گفت: عملیات بهسازی و روکش آسفالت راههای استان در سال گذشته ۲۰۰ کیلومتر بوده که امسال با افزایش ۷۵درصدی به ۳۵۵ کیلومتر افزایش یافته است و این روند تا اواسط آبان ماه ادامه خواهد داشت. 

وی خاطر نشان کرد: امسال برای اولین بار برای بهسازی رویه آسفالت محورهای استان از روش نوین آسفالت حفاظتی اسلاری سیل استفاده شده که تا به امروز ۳۵ کیلومتر از راههای اصلی و روستایی همدان از این طریق بهسازی شده است. 

آهکی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۳۶ کیلومتر از راههای شریانی و اصلی، ۷۹ کیلومتر راه فرعی، ۴۰ کیلومتر راه روستایی در سطح استان همدان بهسازی و روکش آسفالت شده است. 

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان در پایان گفت: در استان همدان ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه وجود دارد که برای حفظ و نگهداری این سرمایه‌های ملی نیازمند نگاه ویژه مسئولین و تامین اعتبار مورد نیاز می‌باشد و با تمام توان پیگیر این امر مهم خواهیم بود.