شناسهٔ خبر: 148687 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمار تصادفات در جاده قیدار-ابهر بالا نیست

راهداری زنجان رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان عنوان کرد: بر اساس تحلیل تصادفات محورهای استان، میزان تصادفات قیدار_ابهر در مقایسه با محورهای دیگر استان، در وضعیت میانه قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(استان زنجان)، اعظم محمدی رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان این مطلب که برای ارتقای ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات به طور جدی پیگیر هستیم، افزود: با این وجود باید نسبت به گذشته تلاش‌ها مضاعف شود تا شاهد کاهش آمار تلفات جاده‌ای باشیم.

وی در پاسخ به پیگیری‌های شهروندان در خصوص افزایش تصادفات در محور قیدار-ابهر عنوان کرد: برای رفع ابهام در این خصوص، پیمانکار مشاور با تحلیل تصادفات محورهای استان، فراوانی تصادفات محور ابهر_قیدار را طی سال‌های اخیر ۱۱ درصد اعلام کرد که در مقایسه با سایر محورها در وضعیت میانه قرار دارد.

محمدی بیشترین عامل تصادفات در این محور را سبقت غیرمجاز دانست و گفت: طرح تشدید برخورد با سرعت غیرمجاز باید مورد توجه قرار گیرد و در ضمن برنامه جامع و عملیاتی برای ارتقای فرهنگ ترافیک طوری تدوین شود که همه را ملزم به رعایت قوانین کند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: در همین راستا اقدامات زود بازده، برگزاری جلسات با حضور ارگان‌های دخیل، نصب بنر، رنگ‌آمیزی سرعت‌کاه‌ها و نصب علائم از برنامه‌های پیش روی اداره کل است.

مسعود قاسمی، رئیس اداره ایمنی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان نیز به اقدامات میان‌مدت و بلندمدت در راستای ایمن‌سازی و کاهش تصادفات محور ابهر- قیدار اشاره کرد و افزود: تعریض این محور از جمله اقدامات بلندمدتی است که توسط اداره راه و شهرسازی در حال انجام است و به خاطر مشکلات اعتباری، اندکی با کندی مواجه شده است.

وی در ادامه گفت: آسفالت ۳۳ کیلومتر از این محور از دیگر اقداماتی است که طی سال‌های اخیر انجام شده‌ است.

قاسمی خاطرنشان کرد: با همکاری، پیگیری و تلاش‌های انجام شده، ساماندهی و تکمیل علائم عمودی و تعمیرات گاردریل به صورت دوره‌ای از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل بوده است.

رئیس اداره ایمنی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: خط‌کشی محور ابهر قیدار علی‌رغم مشکلات اعتباری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌هایی که در راستای کاهش سوانح رانندگی در این محور انجام خواهد شد، نصب دوربین‌های کنترل سرعت است که به زودی آغاز خواهد شد.