شناسهٔ خبر: 148706 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مطرح کرد:

جایگاه ویژه پدافند غیرعامل در راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

مصاحبه مدیر کل راهداری بوشهر در پایان طرح جابجایی زائرین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر بر اقدامات مرتبط با پدافند غیرعامل برای پیشگیری و کاهش اثرات حوادث در حوزه‌ های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر بر اقدامات مرتبط با پدافند غیرعامل برای پیشگیری و کاهش اثرات حوادث در حوزه‌ های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد.

وی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل (۳ تا ۱۰ آبان ماه) با تاکید بر نقش مهم و حیاتی پدافند غیرعامل گفت: مجموعه فعالیت های پدافندغیرعامل را می توان کاملا در راستای عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده ای تعریف کرد.

اخترشناس اظهار کرد: اقداماتی همچون آماده سازی ماشین آلات و امکانات راهداری برای عملیات راهداری زمستانی و آمادگی سیستم های برق اضطراری در سطح واحدهای تابعه، آماده سازی راهدارخانه ها و مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی برای اسکان مسافران در صورت نیاز و سازه و پل پیش ساخته از اقدامات پدافندی در این اداره کل است.

وی ادامه داد: مدیریت و کنترل حمل و نقل جاده ای استان، اجرای طرح های ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راهها و اجرای طرح های ارتقای ایمنی راکبین موتورسیکلت، وانت بارها و ادوات کشاورزی برای افزایش ایمنی حمل و نقل جاده ای نیز از دیگر اقدامات است.