شناسهٔ خبر: 148731 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد؛

آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در منظریه شهرکرد

نهضت ملی مسکن مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی بیش از دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در محله‌های ۴۱ و ۴۲ شهر شهرکرد به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی استان در حاشیه بازدید استاندار و مدیران استان از طرح نهضت ملی مسکن شهرکرد اظهار کرد: عملیات اجرایی سه هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در محله ۳۴، سه هزار و ۴۰۰ واحد در محله ۴۰ و یک هزار و ۲۰ واحد در محله ۳۳ در گذشته آغاز شده بود.

وی افزود: عملیات اجرایی بیش از دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در محله‌های ۴۱ و ۴۲ شهر شهرکرد نیز به زودی آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلاتی که بر سر راه اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود داشت، ادامه داد: اعطای تسهیلات یکی از این مشکلات بود که براساس مصوبه شورای عالی مسکن کشور رقم تسهیلات به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد؛ البته انجام هماهنگی با بانک‌های عامل در این زمینه موجب از دست رفتن زمان شد.

مقصودی در پایان اظهار امیدواری کرد با حل مشکل اعطای تسهیلات به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالاتر تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد و پروژه‌های نیمه‌تمام نیز در موعد دو ساله به اتمام برسند.

علی حیدری معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این بازدید اظهار کرد: مقرر است حدود ۶۶۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن در استان تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری برسد. همچنین برنامه‌ریزی لازم انجام شده تا بهره‌برداری از ۸۰۹ واحد مسکونی این طرح در ایام‌الله دهه فجر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: شرایط ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد مطلوب است. در سایر شهرستان‌های استان به جز بروجن نیز پروژه‌های این طرح عمدتا به صورت گروه‌های ساخت درحال انجام هستند و در شهرهایی که درخصوص تأمین زمین مشکل وجود دارد نیز تلاش‌ها جهت رفع مشکل درحال انجام است.