شناسهٔ خبر: 148733 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبر داد؛

جابه‌جایی ۲ میلیون و۶۰۰ هزار تن کالا از استان اردبیل

جابه‌جایی کالا در سیستان و بلوچستان مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در ۷ ماهه گذشته از جابه‌جایی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم اله وثوقی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از شرکت های حمل ونقل کالا گفت: در مدت یاد شده ۱۸۱ هزار و ۴۱۷ برگ بارنامه در استان صادر شده است.

وی عمده کالاهای جابه‌جا شده را انواع بنزین، گندم، گوجه فرنگی، سیمان فله ای و کیسه ای، آب معدنی، سیب زمینی و شمش آهن برشمرد و افزود: جابه‌جایی کالا در این استان کاملا عادی و روان است وبدون هیچ مشکلی انجام می شود.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل گفت:در ۷ ماهه گذشته یک میلیون و ۱۷۴ هزار  تن کالا در شهرستان اردبیل،۲۲۶ هزار تن کالا در شهرستان پارس آباد،۷۵۱ هزار تن کالا در شهرستان نمین،۹۴ هزار تن کالا در شهرستان بیله سوار، ۷۸ هزار تن کالا در شهرستان مشگین شهر،۳۷ هزار تن کالا در شهرستان گرمی،۱۴۰ هزار تن کالا در شهرستان خلخال و ۶۳ هزار  تن کالا از شهرستان اصلاندوز جابه‌جا شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل افزایش ۱۱ درصدی جابه‌جایی کالا را در شهرستان نمین یادآور شد و اظهار کرد: در ۷ ماهه سال گذشته ۶۷۶ هزار تن کالا از این شهرستان جابه‌جا شده بود که در۷ ماه گذشته این رقم ۷۵۱ هزار تن بود.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل همچنین در مدت یاد شده از افزایش ۷ درصدی صدور بارنامه در شهرستان مشگین شهر خبر داد و یادآور شد: در ۷ ماه گذشته ۷ هزار و۶۰۰ برگ بارنامه در این شهرستان صادر شده بود که در مدت مشابه سال قبل  ۷ هزار و ۱۰۰ برگ بارنامه بود.

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل فعالیت ۹۰ شرکت حمل ونقل کالا را در استان اردبیل یادآور شدو افزود: ۱۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه ناوگان و ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده نیز در حوزه حمل ونقل کالا در حال خدمات رسانی به مردم استان هستند.

وثوقی  از مردم و صاحبان کالا خواست هرگونه انتقاد و شکایت خود از عملکرد شرکت ها و رانندگان را به سامانه ۱۴۱ راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.