شناسهٔ خبر: 148752 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری استان اردبیل خبر داد؛

ثبت حدود ۱۱میلیون تردد در محور های مواصلاتی استان اردبیل

تردد معاون فنی وراههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در ۷ ماهه گذشته از ثبت حدود ۱۱ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، منصور نجفقلیزاده معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری استان اردبیل در بازدید از سامانه هوشمند محور سرچم گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۰ میلیون و۴۱۹ هزار تردد در مبادی ورودی و خروجی استان ثبت شده بود افزایش ۵ درصدی را شاهد هستیم. 

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده حدود ۵ میلیون و ۵۵۴ هزار و۵۸۳ تردد در مبادی ورودی و ۵ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۷۰۰ تردد نیز در مبادی خروجی استان به ثبت رسیده افزود: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۵ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۶۶۵ تردد در مبادی ورودی ثبت شده بود در ۷ ماهه گذشته افزایش را نشان می‌دهد. 

معاون فنی وراههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل، محورهای اردبیل-آستارا و بالعکس، اردبیل-نیر و بالعکس و اردبیل-مغان و بالعکس را جزو محورهای پرتردد استان برشمرد و تصریح کرد: در ۷ ماهه گذشته ۸ میلیون و۷۸۹ هزار و ۶۰۴ تردد در محور اردبیل- آستارا و بالعکس، ۷ میلیون و۹۳۸ هزار و۲۷۴ تردد در محور اردبیل-نیر و بالعکس و ۵ میلیون و۸۵۵ هزار و۷۶۶ تردد نیز در محور اردبیل-مغان و بالعکس ثبت شده است. 

نحفقلیزاده در مدت یاد شده از ثبت بیش از ۷ میلیون تردد تخلف سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل خبرداد و خاطرنشان شد: این میزان ۱۰ درصد از کل تردد استان را شامل می‌شود. 

وی محور بران –سه راهی سربند، گرمی-بیله سوار و محورمشگین شهر- کنگرلو را درای بیشترین تردد تخلف سرعت غیرمجاز عنوان کرد و گفت: در ۷ ماه گذشته ۲۵۴ هزار و۷۳۶ تردد تخلف سرعت غیرمجاز در محور بران-سه راهی سربند، ۱۹۶ هزار و۹۸۴ تردد در محور گرمی-بیله سوار و ۱۹۶ هزار و  ۱۱۳تردد تخلف سرعت غیرمجاز در محور مشگین شهر-کنگرلو ثبت شده است. 

معاون فنی وراههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل میانگین سرعت استان را ۷۲ کیلومتر دانست و بیان کرد: رانندگان برای حفظ جان خود و سایر مترددین در جاده ضمن رعایت سرعت و سبقت باید به علائم راهور در جاده نیز توجه کنند. 

نجفقلیزاده فعالیت  ۷۴ دستگاه تردد شمار برخط، ۵۴ سامانه ثبت تخلفات سرعت و۴۱ دوربین نظارت تصویری رادر محورهای استان اردبیل یادآور شدو از مردم خواست قبل از سفر جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی استان با سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل تماس بگیرند.