شناسهٔ خبر: 148821 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان خبر داد؛

انجام عملیات روکش آسفالت در ۵۴۰ کیلومتر از راه‌های اردبیل

روکش آسفالت خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از ۵۴۰ کیلومتر از راه‌های روستایی، اصلی و فرعی استان اردبیل در سال‌جاری در قالب عملیات روکش آسفالت، بهسازی و نوسازی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم اله وثوقی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در بازدید از آخرین وضعیت توسعه راه‌های اردبیل در محور سرچم گفت: ۳۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی روستایی استان اردبیل انجام شده و همکاران ما از فرصت فصل کاری استفاده کردند تا این پروژه را به سرانجام برسانند.

وی تصریح کرد: ۲۴۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای اصلی و فرعی به انجام رسیده تا ما بتوانیم زمینه تردد ایمن و راحت هموطنان را در این مسیرها فراهم کنیم.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل آسفالت بوده و ما به دلیل تأمین نشدن قیر مصوب مجلس همچنان در حال رایزنی هستیم تا با تأمین قیر، آسفالت راه‌های روستایی را انجام دهیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل افزود: ۸۰ کیلومتر از راه‌های روستایی زیرسازی و آماده‌سازی شده تا عملیات آسفالت‌ریزی را در این مسیرها انجام دهیم که قطعاً در ایام باقیمانده سال و با تأمین قیر می‌توانیم در صورت مساعد بودن شرایط جوی آسفالت‌ریزی را انجام دهیم.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل  طول راه‌های استان اردبیل را در محدوده فعالیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ۶ هزار و ۳۷۳ کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: در فصل زمستان نیز سعی خواهیم کرد تا عملیات نگهداری را انجام داده تا تردد ایمن را با کمک و همراهی راهداران در جاده‌های مواصلاتی، اصلی، فرعی و روستایی شاهد باشیم.

وثوقی از آمادگی کامل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای ارائه خدمات زمستانی در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال به‌روزرسانی ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای طرح راهداری زمستانی هستیم تا با تلاش شبانه‌روزی راهداران بتوانیم در فصل سرد سال بهترین و مطلوب‌ترین شرایط خدمات‌رسانی به هموطنان را انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در یک سال گذشته بیش از یک‌هزار میلیارد تومان منابع برای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی راهداری اختصاص یافته که شامل روکش آسفالت و بهسازی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی بوده که بر همین اساس اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان توانست بهترین عملکرد را در جشنواره شهید رجایی از خود به نمایش بگذارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: سعی ما بر این است تا در ایام باقیمانده از منابع ملی و استانی استفاده کنیم تا شرایط مطلوبی را در تردد ایمن و راحت هموطنان مهیا کنیم.