شناسهٔ خبر: 148851 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

 مدیر کل راهداری همدان به مناسبت هفته پدافند غیرعامل مطرح کرد;

پدافند غیرعامل موجب کاهش اثرات حوادث طبیعی در حوزه راهداری می شود

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت پدافند غیرعامل در راهداری شامل مجموعه‌ای‌ از اصول و اقدامات پیشگیرانه است که با انجام آن‌ها (بدون‌ بهره‌گیری از جنگ‌افزارها) در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی، هم‌زمان با کاهش تلفات جانی، بتوان از واردشدن خسارات به تأسیسات حیاتی جلوگیری و یا میزان خسارات را به حداقل ممکن رساند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: راه و حمل و نقل جاده ای یکی از مهم‌ترین اجزاء اقتصاد هر کشوری محسوب می‌شود و به دلیل نقش زیربنایی، تأثیر فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی دارد. این بخش در برگیرنده فعالیت‌هایی است که به شکلی گسترده در تمامی زمینه‌های تولید، توزیع و حمل کالاهای اساسی و خدمات جریان دارد و بدون وجود راه و شبکه حمل و نقل جاده ای این مهم میسر نخواهد بود.

آهکی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل (۳ تا ۱۰ آبان ماه) با تاکید بر نقش مهم و حیاتی پدافند غیرعامل تصریح کرد: پدافند غیرعامل شامل مجموعه‌ای‌ از اصول و اقدامات پیشگیرانه است که با انجام آن‌ها (بدون‌ بهره‌گیری از جنگ‌افزارها) در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی، هم‌زمان با کاهش تلفات جانی، بتوان از واردشدن خسارات به تأسیسات حیاتی جلوگیری کرد و یا میزان خسارات را به حداقل ممکن رساند.

️وی با اشاره به بخشی از اقدامات این اداره در بحث پدافند غیرعامل گفت: تجهیز کردن تمامی راهداخانه‌های سطح استان به برق اضطراری،شناسایی وتعیین راههای جایگزین برای گردنه اسدآباد و...، شناسایی پل های مهم و مشخص نمودن راه دسترسی جایگزین،تجهیز و آماده بکار بودن ماشین الات سنگین و نیمه سنگین راهداری،شناسایی نقاط مستعد وقوع سیل، کولاک و...، نصب و فعالیت ۱۱۹ سامانه نظارت تصویری در محورهای مواصلاتی استان،تامین سوخت و ساخت مخازن سوخت اضطرای در راهدارخانه های مرکزی و...،تهیه پروژکتورهای سیار و... از جمله اقدامات این اداره کل در بحث پدافند غیرعامل است.