شناسهٔ خبر: 148862 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان؛

سند تک برگ ۲۰۰ هکتار زمین دولتی در شهر نیاسر اخذ شد

مجتبی اراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: سند تک برگ اراضی دولتی این شهرستان در بخش شش نیاسر به مساحت ۲۰۰ هکتار اخذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان اظهار کرد: این اداره همسو با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای حراست از اراضی دولتی اقداماتی نظیر رفع تصرفات اراضی ملی، اخذ سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ را در اولویت کاری خود قرار داده است.   

وی بیان کرد: براین اساس با تلاش های بعمل آمده سند تک برگ اراضی دولتی این شهرستان در بخش شش نیاسر پلاک ۶۳۵ فرعی از ۲۸۵ اصلی به مساحت ۲۰۰ هکتار اخذ شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند همچنین تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند تک برگ از وقوع جرائم مرتبط با حوزه املاک جلوگیری کرده و سد راه سودجویان حوزه اراضی می‌شود.   

وی بیان کرد: در راستای پیشگیری از تصرف اراضی دولتی یک مورد تعرض به اراضی ملی واقع در شهر برزک به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع رفع تصرف شد.  

آراسته خاطرنشان کرد: فردی سودجو از طریق چیدن بلوک اقدام به محصور نمودن زمین کرده بود که با هوشیاری عوامل یگان حفاظت اراضی شهرستان اقدامات لازم بعمل آمد و زمین فوق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال به بیت المال بازگردانده شد.