شناسهٔ خبر: 148940 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان اردبیل خبر داد؛

تسطیح هزار و ۴۰۰ کیلومتر از حریم راه‌های استان اردبیل

روکش آسفالت راه روستایی ملکشاهی معاون راهداری استان اردبیل گفت: یک‌هزار و۴۰۰ کیلومتر از حریم راه‌های استان اردبیل در ۷ ماه گذشته تسطیح شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، آیدین هاشمی معاون راهداری استان اردبیل در بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان مشگین شهر با بیان اینکه در مدت یاد شده ۶۶۸ کیلومتر از افتادگی شانه راه توسط راهداران اصلاح و رفع شده گفت: در این مدت راهداران بیش از ۷۱ هزار متر از شیب شیروانی راه‌ها را اصلاح کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در ۷ ماه گذشته جهت ارتقای ایمنی راه‌ها هزار و ۸۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان خط کشی شده تصریح کرد: در مدت یاد شده راهداران از ۲۰۵ کیلومتر سیستم روشنایی موجود راه و تونل به صورت مستمر نگهداری کرده اند.

معاون راهداری استان اردبیل در این مدت ایجاد هزار و ۳۰۰ عدد دپوی خاکی در دماغه ها و نقاط پربرخورد را در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان اردبیل یاد آور شد و اظهار کرد: در ۷ ماه گذشته راهداران ۲۴ عدد از رمپ‌های ورودی و خروجی را ایمن سازی کرده اند.

هاشمی در مدت یاد شده جهت آگاهی دهی به رانندگان و ملزم کردن آنها به رعایت قوانین راهور در جاده از تهیه و نصب هزار و۲۰۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی در راههای اصلی، فرعی و روستایی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مدت راهداران ۴هزار و ۶۰۰ عدد تابلوهای الزامی در راهها نصب کرده اند.

وی به تهیه، تعمیر، نصب و ایجاد ۶۰۰ عدد سرعتکاه آسفالتی، مجازی و پلاستیکی در راه‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: در ۷ ماهه گذشته راهداران ۷۰۰ عدد بازتاب ایمنی نصب کرده و ۵۱ عدد از راه‌های دسترسی غیرمجاز را انسداد کرده اند.

معاون راهداری استان اردبیل نصب هزار و۳۰۰ عدد حفاظ در پرتگاهها و آبروها و رفوژ میانی، ارتقای هزار و۷۰۰ متر حفاظ انجام شده(نیوجرسی مفصلی)، تعمیر۲هزار و۸۰۰ شاخه از  گاردریل های آسیب دیده، نصب ۴۲۰ عدد استوانه ایمنی در دماغه های پربرخورد، شستشوی ۵۷ هزار و۵۰۰ عدد از علائم، مونتاژ و اصلاح هزار و۳۰۰ عدد تابلوی انتظامی، تهیه و نصب ۳۳ عدد از چراغ های چشمک زن و پلیسی و رنگ آمیزی ۳ هزار عدد از پایه تابلو و علائم را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۷ ماهه گذشته برشمرد.