شناسهٔ خبر: 149173 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

پرواز «هما» به فرودگاه سقز/لغو مجوز ۶ شرکت خدمات مسافرت هوایی

هواپیما لغو مجوز ۶ شرکت خدمات مسافرت هوایی،پرواز «هما» به فرودگاه سقز،تمرکز روابط عمومی فرودگاه‌های کشور بر ارتباطات بحران در عملیات زمستانی و پایان فرآیند دریافت و تنظیم برنامه‌پروازی زمستانی فرودگاه مهرآباد از جمله مهم‌ترین اخبار هفته گذشته حوزه حمل و نقل هوایی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار حوزه حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت، به شرح زیر است:

لغو مجوز ۶ شرکت خدمات مسافرت هوایی

به استناد صورتجلسه کمیته نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی و بر اساس آئین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی، پروانه فعالیت ۶ دفتر خدمات مسافرت هوایی لغو شد.

 پرواز «هما» به فرودگاه سقز

با انجام پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به فرودگاه سقز، این فرودگاه با حضور رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی عملیاتی می‌شود

تمرکز روابط عمومی فرودگاه‌های کشور بر ارتباطات بحران در عملیات زمستانی

جلسه ویژه روابط‌عمومی باحضور ویدیوکنفرانسی مسئولان روابط‌عمومی فرودگاه‌های کشور و کارشناسان ستادی برگزار شد و مدیر روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها در این جلسه با اشاره به اقدامات پیشین، هنگام و پس از بحران از تدوین دستورالعمل عملیاتی در این زمینه خبر داد و گفت: این دستورالعمل مبنای اقدامات ما در زمان بروز بحران هایی چون برف و یخبندان، مه گرفتگی بارندگی، سیل و ... خواهد بود.

بهسازی نوار نقاله خطی ترمینال داخلی فرودگاه بین المللی شهدای زاهدان

مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان از خرید و نصب یک دستگاه نوار نقاله خطی ترمینال داخلی فرودگاه زاهدان خبر داد.

افزایش ایمنی سطوح پروازی با اجرای عملیات لاستیک‌زدایی در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد

عملیات لاستیک‌زدایی در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد بر روی دوباند پروازی به منظور افزایش ایمنی سطوح پروازی آغاز شد.

پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد طرح برتر شد

روسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به عنوان طرح برتر و نوآورانه در پانزدهمین دوره همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین آلات در پانزدهمین دوره همایش ملی در روزهای ۹ تا ۱۱ آبان ماه با حضور وزیر راه و شهرسازی ارائه می شود.

بهسازی سقف ترمینال ۲ فرودگاه اردبیل

مطالعه و طراحی سقف زیپ تک ترمینال ۲ فرودگاه اردبیل توسط مهندسین مشاور منشور ساخت و ساز با اعتبار بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال انجام شد و پس از برگزاری مناقصه عمومی توسط شرکت مبتکر نمای آلومینیومی دنا در حال اجرا است.

دستورالعمل‌های مرتبط با عملیات زمستانی در فرودگاه زنجان ابلاغ شد

در جلسه هماهنگی عملیات زمستانی در فرودگاه شهدای زنجان، با حضور مدیر این فرودگاه و دیگر مسئولان مرتبط، دستورالعمل‌های مربوط به عملیات زمستانی در فرودگاه زنجان ابلاغ شد.

خریداری ۱۸۲ میلیارد ریال تجهیزات هندلینگ برای فرودگاه خرم آباد

مدیر فرودگاه شهدای خرم‌آباد اعلام کرد: قسمتی از تجهیزات هندلینگ با هزینه بیش از ۱۸۲ میلیارد ریال از محل منابع استانی خریداری شده و پس از استقرار در محل فرودگاه، آماده افتتاح و بهره برداری است.

توضیح "هما " درخصوص پروازهای نجف

با توجه به مشکل باند فرودگاه نجف و کاهش طول باند این فرودگاه، فرود هواپیماهای ایرباس A۳۰۰-۶۰۰ و AB۴ "هما" در این فرودگاه امکان پذیر نیست و در این راستا چهار پرواز فوق العاده رفت و برگشت به مقصد فرودگاه بغداد برقرار شده است.

پایان فرآیند دریافت و تنظیم برنامه‌پروازی زمستانی فرودگاه مهرآباد

رئیس اداره هماهنگی پرواز فرودگاه بین المللی مهرآباد از پایان فرآیند دریافت و تنظیم برنامه‌ پروازی زمستانی فرودگاه مهرآباد خبر داد و گفت: این برنامه پنج ماه اعتبار دارد.

انجام عملیات وارسی پروازی سامانه‌های VOR/DME فرودگاه ایرانشهر و PAPI باند 17L فرودگاه زاهدان

عملیات وارسی پروازی سامانه‌های VOR/DME فرودگاه ایرانشهر و PAPI باند 17L فرودگاه زاهدان با همکاری متخصصان الکترونیک هواپیمایی (ATSEP)، کنترلرهای ترافیک هوایی انجام شد.