شناسهٔ خبر: 149298 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیام مدیرکل راه و شهرسازی مازندران به‌مناسبت یوم‌الله ۱۳ آبان‌ماه

پیام مدیرکل مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با صدور پیامی ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را به دانش‌آموزان و هم استانی‌های عزیز تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، در پیام علی دیوسالار مدیرکل راه و شهرسازی مازندران به‌مناسبت یوم‌الله ۱۳ آبان‌ماه آمده است:

۱۳ آبان ماه، برگ زرین رویدادهای سرنوشت‌ساز تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی، پگاه تبلور غیرت و همت فرزندان بیداردل ایران اسلامی در پاسداشت ارزش‌های دینی و ملی، روز نماد دانایی و اقتدار است.

تبعید امام خمینی (ره) به واسطه ایستادگی مقابل فساد رژیم طاغوت در ۱۳آبان سال ۱۳۴۳ و شهادت جمعی از دانش‌آموزان کشورمان در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ در راه مبارزه با استبداد و ظلم بود که دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) در سال ۱۳۵۸ با اقدام تاریخی خود این راه پرافتخار را تکمیل کردند.

۱۳ آبان روز تبلور راهبرد مهم و تاثیرگذار ملت استوار ایران یعنی همگرایی و وحدمت ملی است. یکی از پیشگامان مبارزه ملی در نهضت امام خمینی (ره) دانش‌آموزان متعهد و بیداری بودند که چه در زمان طاغوت و چه در زمان پیروزی انقلاب از هیچ کوششی دریغ نکردند. دانش‌آموزانی که نه تنها پیروزی انقلاب مرهون فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های آنهاست و در شکل گیری انقلاب نقش بسزایی داشتند که در تثبیت و تداوم آن نیز دارای نقش محوری هستند.

۱۳ آبان نقش سنگین و مهمی را بر دوش دانشجویان و دانش آموزان ایران اسلامی نهاده است. این روز متعلق به تمامی دانش‌آموزانی است که در سراسر جهان در راه مبارزه برای آرمانخواهی جان در راه عدالت نثار می‌کنند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، این روز بزرگ را که تبلور بینش، آگاهی و پیشگامی دانش‌آموزان در عرصه‌ مبارزه با استکبار و بیدارگری است، تبریک می گویم و از خداوند متعال سربلندی و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در سایه‌ منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همگام با دولت سیزدهم مسألت می‌نمایم.