شناسهٔ خبر: 149362 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم اعلام کرد؛

آماده‌سازی اراضی نهضت ملی مسکن شهرهای سمیرم به مساحت بیش از ۲۰ هکتار

حسین منصور زاده /سمیرم / اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم گفت: عملیات آماده‌سازی پروژه نهضت ملی مسکن شهر سمیرم در دو قطعه زمین به مساحت ۲۰ هکتار در حال اجراست.

حسین منصورزاده رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار کرد: در این طرح، ساخت بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ واحد در برنامه شهرستان سمیرم پیش بینی شده بود.  

وی افزود: افزون بر چهار هزار و ۴۰۰ نفر برای بهره مندی از مزایای طرح نهضت ملی مسکن در سطح شهرستان اقدام به ثبت نام کردند که با بررسی و پالایش‌هایی که به عمل آمد بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر حائز شرایط (دارای چهار شرط) شناخته شدند. 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم با بیان اینکه در راستای تامین زمین این طرح اقدامات گسترده‌ای به عمل آمده عنوان کرد: تا کنون برای ۲۶۹ نفر از متقاضیان تایید نهایی شده زمین تامین، تخصیص و واگذاری شده است.  

وی افزود: در حال حاضر در مجموع در ۶ شهرِ شهرستان سمیرم ۲۸ هکتار زمین ویژه طرح نهضت ملی مسکن تامین شده و زمین مورد نیاز برای سایر متقاضیان در دست پیگیری است.

منصورزاده با اشاره به اینکه در شهر سمیرم در فاز اول برای حدود ۸۲ متقاضی تامین زمین شده است گفت: عملیات اجرای آماده‌سازی پروژه نهضت ملی مسکن شهر سمیرم در زمینی به مساحت ۲.۴ هکتار با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آغاز شده است.  

وی بیان کرد: پروژه نهضت ملی مسکن شهر حنا نیز در فاز اول در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار آغاز و اراضی به ۲۱۲ نفر از متقاضیان واجد شرایط بعد از پالایش تخصیص یافت که عملیات اجرایی آماده‌سازی آن شروع شده است.  

شهرستان سمیرم در جنوب غربی استان اصفهان و در مجاورت ۳ استان چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و استان فارس با مساحت پنج هزار و ۲۲۴ کیلومتر مربع واقع شده است. این شهرستان دارای چهار بخش و ۶ شهر با جمعیتی بالغ بر ۹۴ هزار نفر است.