شناسهٔ خبر: 149505 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انجام بازرسی از تمامی سطوح و قطعات پل میانگذر دریاچه ارومیه

دکتر حمزه لو رییس اداره هماهنگی حمل و نقل اداره‌ کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: انجام آزمایشات ادواری منظم غیر مخرب قطعات پل میانگذر دریاچه ارومیه انجام شده و این طرح طبق اعلام کارشناسان در حد قابل قبول ایمنی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، آرش امینی رییس اداره هماهنگی حمل و نقل اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اظهار کرد: آزمایشات بتنی پل در راستای ارتقای ایمنی و ایستایی قطعات سازه و همچنین بررسی وضعیت پایدار پل میان‌گذر در ۲ مرحله میدانی و آزمایشگاهی صورت می‌گیرد. 

وی افزود: بازرسی این طرح در راستای اجرای برنامه‌های ارتقای ایمنی و نگهداری استاندارد پل میانگذر دریاچه ارومیه و براساس جدول زمانبندی بازرسی‌های ادواری بر پایه جدیدترین روش‌های علمی و به صورت دوره‌ای انجام می‌شود. 

رییس اداره هماهنگی حمل و نقل اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد: انجام این آزمایشات زمینه لازم برای بازرسی‌های مداوم نگهداری از پل میانگذر دریاچه ارومیه را فراهم کرده و بازرسی‌های سطح ۳ و ۴ نیز اجرایی شده است. 

امینی با اشاره به اینکه رصد و کنترل پل میانگذر دریاچه ارومیه به صورت دقیق در حال انجام است، بیان کرد: با توجه به اینکه سطح تراز آبی دریاچه ارومیه پایین آمده و ستون‌های پل و بتن‌ها خارج از آب قرار گرفته است امکان قلیایی شدن قطعات وجود دارد که این رصد و کنترل برای تدبیر شرایط جدید انجام می‌گیرد. 

وی اضافه کرد: بررسی و کنترل پل میانگذر دریاچه ارومیه با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه ارومیه انجام می‌گیرد و طبق اعلام کارشناسان تمامی قطعات پل در حال حاضر در سطوح قابل قبول ایمنی است. 

 حمید دولت‌مند سرپرست تیم بازرسی پل میانگذر دریاچه ارومیه نیز در بازدید امروز از این پل گفت: در پی بازرسی ادواری روزانه و بررسی نتایج آزمایشگاهی نمونه‌های دریافتی از پل، هیچگونه نتایج آسیب و تخریب احتمالی مشاهده نشده و پل میانگذر دریاچه ارومیه در وضعیت مطلوب از لحاظ سرویس دهی است.