شناسهٔ خبر: 149558 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری همدان خبر داد؛

پایش جاده‌های استان همدان با بیش از ۲۱۵ سامانه هوشمند

مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از رصد شبانه‌روزی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان همدان با بیش از ۲۱۵ سامانه هوشمند نظارتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان) مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان با اشاره به رصد شبانه‌روزی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان همدان با بیش از ۲۱۵ سامانه هوشمند نظارتی گفت: سامانه‌های هوشمند فعال در محورهای استان همدان شامل دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های توزین در حال حرکت، دوربین‌های ثبت تخلف و سامانه‌های ثبت تردد است. 

️وی با اشاره به اینکه به کارگیری روش‌های سنتی دیگر پاسخگوی تمام نیازهای امروز راهداری نیست، افزود: در سال‌های اخیر روش‌های نوین جایگزین روش‌های سنتی شده است و همه وضعیت راه‌ها بصورت برخط قابل دسترسی است. 

️آهکی اظهار کرد: نصب دوربین‌های نظارتی و ترددشمار و کنترل ترافیک، ارتقاء سطح کیفی مرکز مدیریت راه‌ها، لینک شدن سیستم کنترل راه‌ها با پلیس راهور و هلال‌احمر، اورژانس، جمع شدن اکیپ‌های خدمات‌رسان و استفاده از تکنولوژی روز، از جمله اقداماتی است که در راستای تغییر وضعیت راهداری از سنتی به مدرن تاکنون اجرا و همچنان ادامه دارد. 

️وی تصریح کرد: در راستای ایمنی جاده‌ها و خدمات‌دهی به استفاده کنندگان از راه‌ها از همکاری سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مانند پلیس‌راه، آموزش و پرورش، مرکز فوریت‌های امدادی جاده‌ای، مدیریت بحران، هلال‌احمر و صدا و سیما نیزاستفاده می‌شود. 

️مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان افزود: ظرفیت سامانه ۱۴۱، از ۶۰ خط به ۲۶۰ خط افزایش یافته و امکان تماس با این سامانه از طریق تلفن همراه و ثابت در سراسر استان همدان فراهم شده است.