شناسهٔ خبر: 149591 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد:

ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن بابلسر و گلوگاه

مهندس دیوسالار مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: در دو شهرک مسکونی که اخیرا مورد موافقت شورای عالی شهرسازی قرار گرفت در شهرهای بابلسر و گلوگاه حدود ۱۵ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، علی دیوسالار در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در تاریخ ۱۵ آبان ماه از میان پنج شهرک مسکونی که برای طرح نهضت ملی در استان مازندران در نظر گرفته شده بود دو شهرک را به تصویب رساند.

وی افزود: مکان‌یابی شهرک «کرفون» در بابلسر و شهرک «گلوگاه» در شهرستان گلوگاه در سیزدهمین جلسه شورای مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت که برای طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت اختصاص خواهد یافت.

دیوسالار ادامه داد: مکان‌یابی شهرک «کرفون» در بابلسر یکی از شهرکهای تایید شده شورای عالی شهرسازی است که چهار شهرستان جویبار، سیمرغ، بابلسر و فریدونکنار را تحت پوشش قرار می دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: شهرک گلوگاه نیز در شهرستان گلوگاه مورد تایید این شورا قرار گرفت و با توجه به متصل بودن این شهرک به جزیره میانکاله استعلام های لازم از محیط زیست گرفته شد و کمیته های فنی نیز در این طرح به رعایت حریم قانونی این منطقه تاکید کردند.

وی گفت: در مجموع در این شهرک های مسکونی حدود ۱۵ هزار واحد ساخته خواهد شد.