شناسهٔ خبر: 149634 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کمتر از یک هفته اخیر؛  

اراضی ملی استان اصفهان به ارزشی بالغ بر ۱۵۴ میلیارد تومان به بیت المال بازگردانده شد

سرهنگ امیرسعید باقری / اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: در کمتر از یک هفته اخیر، اراضی ملی استان اصفهان به ارزشی بالغ بر ۱۵۴ میلیارد تومان رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان، سرهنگ امیر سعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار کرد: در کمتر از یک هفته اخیر، پنج فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در شهرستان های خوانسار، شهرضا، کاشان و سمیرم شناسایی و از چنگال متصرفان خارج و رفع تعرض شد.  

وی افزود: بر این اساس، در مجموع ۲۴.۵ هکتار از اراضی ملی و دولتی این شهرستان ها با هوشیاری کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با بیان اینکه ارزش این اراضی در مجموع ۱۵۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برآورد شده است، گفت: اراضی رفع تصرف شده شامل زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع و به ارزش ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شهرستان خوانسار و اراضی به مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع و به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان در شهرستان شهرضا بوده است.  

وی با بیان اینکه در شهرستان سمیرم زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع به ارزش ۱۰ میلیارد تومان رفع تصرف فوری شده است، اضافه کرد: در شهرستان کاشان نیز دو فقره تعرض به اراضی شامل زمینی به مساحت هفت هزار و ۶۲۳ متر مربع به ارزش ۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با اجرای حکم قضایی و زمین دیگری به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع به ارزش پنج میلیارد تومان با رفع تصرف فوری، اعاده و از ید متصرفان خارج شد.  

سرهنگ باقری با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی، تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، گفت: مردم عزیز استان اصفهان پیش از خرید و یا اقدام به ساخت و ساز بنا، از مراجع قانونی ذی‌صلاح استعلام بگیرند، چرا که تجاوز به اراضی ملی ضمن تشکیل پرونده‌های قضایی و تخریب بناهای احداثی، آن‌ها را متحمل زیان می‌کند.  

گفتنی است یگان حفاظت اراضی استان اصفهان، حفاظت از ۱۵۶ هزار هکتار از اراضی را برعهده دارد که از این میزان مساحت، ۱۳۶ هزار هکتار در ید و حدود ۲۰ هزار هکتار تصرفی سنوات قبل است که مربوط به قبل از تشکیل یگان بوده که پرونده های حقوقی آنها در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.