شناسهٔ خبر: 149656 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید شد؛

هم‌افزایی و برنامه‌ریزی برای سرعت بخشی به پروژه‌های مجموعه راه و شهرسازی استان اصفهان 

عکس خبر پنجمین شورای هماهنگی راه وشهرسازی استان اصفهان در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن بررسی وضعیت پروژه‌های اجرایی، برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در راستای سرعت بخشی به اجرای پروژه‌ها بعمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ چهارمین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان در سال جاری به ریاست علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان در سالن اجتماعات اداره‌کل فرودگاه‌های استان با حضور مدیران کل دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان برگزار شد.  

پیش از برگزاری این جلسه اعضای شورا از برج مراقبت و تاسیسات فنی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان بازدید بعمل آوردند و سپس در نشستی وضعیت اجرایی پروژه‌های هر دستگاه اجرایی تشریح شد و مسائل و مشکلات پیرامون آن مورد بررسی قرار گرفت. همچنین بر تفکیک وظایف بین دستگاهی و سرعت بخشی به اجرای پروژه‌ها تاکید شد.  

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص مباحث مطرح شده در این نشست اظهار کرد: جلسات شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر میان دستگاه‌های اجرایی عضو شورا، مشورت برای حل مشکلات در استان و همکاری برای تسهیل و پیشرفت پروژه‌ها تشکیل و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده می‌شود.  

وی افزود: در این جلسات بنا بر برنامه ریزی‌هایی که بعمل می‌آید تلاش می‌شود تا از منابع در دسترس به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری شود همچنین وضعیت پروژه‌های اولویت‌دار در هر حوزه بررسی و مطابق با زمان‌بندی پیگیری می‌شود.  

قاری‌قرآن بیان کرد: مطابق با نظر اعضای این شورا، جلسات بصورت دوره‌ای در محل سالن اجتماعات هر دستگاه اجرایی عضو برگزار می‌شود تا از نزدیک پروژه‌ها، عملکرد، دغدغه‌ها و چالش‌ها مورد بررسی قرار گیرد و مباحث بین بخشی با سرعت و فی‌المجلس مرتفع شود.  

وی با بیان اینکه در این جلسه برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود بعمل آمد گفت: گزارش کاملی از اقدامات اداره‌کل فرودگاه‌های استان اصفهان ارائه شد و با توجه به اینکه پروازهای فرودگاه شهید بهشتی به ۶ مقصد بین المللی و بیش از ۱۵ مقصد داخلی انجام می‌شود مباحث مرتبط با اصلاح‌ قیمت برخی پروازها مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.  

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: وضعیت جاده‌های منتهی به فرودگاه، نصب تابلوهای مناسب، زیباسازی شهری، هدایت مسیر سیلاب‌ها و آب‌های روان از دیگر مباحثی بود که در حوزه فرودگاه‌های استان بررسی و با مشورت اعضا تصمیماتی اتخاذ شد.  

وی عنوان کرد: در این جلسه با توجه به حادثه خیز بودن برخی جاده‌ها، وضعیت اجرایی مسیر چادگان به سه‌راهی سد، ایمن‌سازی زیرگذر پلیس‌راه شاهین‌شهر و ... تشریح شد.  

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان در رابطه با رفع مشکل مسکن کارکنان در قالب طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد: در این خصوص همچون سایر ادارات استانی پیش خواهیم رفت و اقدامات لازم در دست انجام است.  

وی با بیان اینکه مجموعه راه و شهرسازی قلب فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای محسوب می‌شود اظهار کرد: این مجموعه با ماموریت‌های مختلفی که بر عهده دارد، خدمات متعددی را به آحاد مردم ارائه می‌دهد، لذا وجود انسجام در تمام این حوزه‌های تخصصی بسیار حائز اهمیت است و برآیند خوبی را به ارمغان می آورد.  

 قاری قرآن بیان کرد: در این جلسه بر سرعت بخشی به اجرای پروژه‌ها و تعیین پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر تاکید شد.

وی در پایان گفت: تعامل خوبی فی‌مابین دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان وجود دارد لذا به لطف خدا و با روحیه جهادی شاهد پیشرفت‌های بزرگی در حوزه راه و شهرسازی خواهیم بود.