شناسهٔ خبر: 149696 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ماه گذشته صورت پذیرفت؛

خط ‌کشی ۹۰ کیلومتر از راه های ارتباطی استان همدان

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از خط ‌کشی ۹۰ کیلومتر از راه های فرعی و روستایی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: این اقدام با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات جاده ای در مسیرهای پر تردد انجام شده است.

وی افزود: خط کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، به طور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند. 

مدیرکل راهداری استان همدان ادامه داد: خط کشی در راهها به ویژه در هوای مه آلود و شب، نقش موثری در ارتقاء ایمنی و تعیین کننده حد و مرز مسیرهای عبوری دارد.

آهکی یادآور شد:  یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، در مقاطعی از محورهای استان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: این اداره کل در این زمینه به‌ منظور افزایش ایمنی راه‌ها، رفع نقاط حادثه خیز، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به ویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت‌ و برگشت در نقاط بدون جداکننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیر پوشش را به طور ویژه انجام می‌دهند.

مدیرکل راهداری استان همدان گفت: این عملیات تا پایان امسال در صورت مساعد بودن شرایط جوی نیز ادامه خواهد داشت.