شناسهٔ خبر: 149778 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف افزایش ضریب امنیت معاملات؛

کارگاه آموزشی ثبت قراردادهای مکانیزه ملکی در شهرستان تیران و کرون برگزار شد

کارگاه اموزشی ثبت قراردادها مکانیزه در تیران وکروند رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون از برگزاری کارگاه آموزشی نحوه پیرینتی نمودن تمامی قراردادهای املاک و مستغلات در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: به منظور ساماندهی واحدهای صنفی مشاوران املاک و با هدف مکانیزه نمودن فعالیت آنان و افزایش ضریب امنیت معاملات و اجرایی شدن مصوبات شورای‌عالی مسکن، واحدهای صنفی مشاور املاک ملزم به پرینت و ثبت و صدور کد رهگیری برای تمامی قراردادهای مبایعه نامه و اجاره نامه هستند.  

وی افزود: در این راستا با هماهنگی اداره صمت و اتاق اصناف شهرستان تیران و کرون و پیگیری‌های اتحادیه مشاورین املاک، کارگاه اموزشی ویژه تمامی مشاورین املاک شهرستان جهت آموزش نحوه ثبت قراردادها در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور با همکاری رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان فلاورجان برگزار شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه ثبت معاملات به شیوه سیستمی راه را برای هرگونه تخلف در این حوزه می‌بندد، گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی، آموزش نحوه پیرینتی نمودن قراردادهای معاملات ملکی بوده که این امر علاوه بر رعایت اصل سلامت معاملات مسکن، باعث کنترل سوداگری در میان متعاملین و بنگاه‌های مسکن می‌شود.  

وی خاطرنشان کرد: اخذ کد رهگیری در راستای اجرای ماده ۱۸قانون جهش تولید مسکن بوده و طبق این ماده ‌قانونی، ثبت همه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش خرید، پیش فروش، رهن و اجاره مسکن برای متعاملین در بنگاه‌های مشاوران املاک در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و کد رهگیری الزامی است.  

کاشفی بیان کرد: پیش بینی می‌شود پس از این کارگاه آموزشی و جمع‌آوری و اتمام سربرگ‌های دستی، تا حدود ۳ ماه آینده تمامی فرآیندهای ثبت املاک و مستغلات در شهرستان تیران و کرون به صورت کاملا سیستمی انجام شود.   

وی تاکید کرد: مشاورین املاک در این بازه زمانی ۳ ماهه می‌بایست ضمن تهیه زیرساخت‌های لازم، جهت دریافت هولوگرام به اتحادیه املاک مراجعه کنند.   

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون عنوان کرد: بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات این شهرستان، پس از اتمام مهلت فوق صرفا قراردادهای پیرینتی مورد قبول بوده و سایر قراردادها غیر معتبر و مشمول جرایم تعیینی مشاوران املاک خواهد شد و این موضوع در گشت‌های مشترک و بازرسی‌های اکیپ‌های شهرستانی مد نظر قرار می‌گیرد.   

وی تاکید کرد: از این پس قراردادها در مشاورین املاک باید در سامانه iranamlaak.ir ثبت و پیرینت قراردادها به همراه کد رهگیری و نصب هولوگرام دو بعدی تحویل متعاملین شود.  

کاشفی ابراز امیدواری کرد: پرینتی شدن قراردادها تاثیر مهمی در کنترل بازار، جلوگیری از معاملات غیرقانونی مسکن، افزایش بی رویه قیمت‌ها و بسیاری تخلفات خواهد گذاشت.