شناسهٔ خبر: 149961 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد؛

۲۴۰ هزار و ۹۵۰ متر مربع رفع تصرف فوری در گلستان طی ۲ سال اخیر

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان طی دو سال اخیر توانسته ۲۴۰ هزار و ۹۵۰ متر مربع و ارزش هزار و ۸۱۱ میلیارد ریال را از متصرفان و زمین خواران پس گرفته و به بیت المال بازگرداند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان در مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت اراضی ملی اداره کل راه وشهرسازی استان اظهار کرد: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن علاوه بر اقدامات پیشگیرانه، وظیفه حفاظت و رفع تصرف از کلیه اراضی و املاک با اجرای دقیق و به موقع احکام قضایی را بر عهده دارد.

وی افزود: یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی طی دو سال اخیر توانسته ۲۴ مورد رفع تصرف فوری به متراژ ۲۴۰ هزار و ۹۵۰ متر مربع و ارزش هزار و ۸۱۱ میلیارد ریال را از متصرفان و زمین خواران پس گرفته و به بیت المال بازگرداند.

ملک ضمن تقدیر از زحمات سرهنگ منوچهری و آرزوی موفقیت برای سرهنگ سجادی مقدم در مسئولیت جدید، گفت: استان گلستان به دلیل دارا بودن اراضی ارزشمند جزو استان‌های مهم کشور در حفاظت از اراضی است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن حفاظت از اراضی گلستان چندین برابر ضرورت داشته و یگان حفاظت از اراضی ملی نیز اقدامات شایسته ای در این حوزه انجام داده است.

در پایان این مراسم با اهدا لوحی از زحمات دو ساله سرهنگ حسن منوچهری به عنوان فرمانده سابق یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی گلستان قدردانی و سرهنگ اکبر سجادی مقدم در این مسئولیت معرفی شد.

گفتنی است آیین تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی گلستان  با حضور سرهنگ سلگی، معاون امنیتی انتظامی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، سرهنگ هادی، معاون نیروی انسانی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، حجت‌الاسلام کیایی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، سرهنگ بداغی رئیس پلیس پیشگیری از جرم استان، سرهنگ گل بینی مفرد فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان و سرهنگ حاجی آبادی فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی برگزار گردید.