شناسهٔ خبر: 150132 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست راه و شهرسازی غرب گلستان خبر داد؛

آماده سازی و تحویل زمین به مشمولین قانون جوانی جمعیت در بندر ترکمن

راه و شهرسازی گلستان سرپرست راه و شهرسازی غرب گلستان از آماده سازی و تحویل زمین رایگان به واجدین شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در بندرترکمن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، نورمحمد ایری سرپرست راه و شهرسازی غرب استان اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی برای تمامی متقاضیان حائز شرایط برابر با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، زمین رایگان واگذار می‌کند که عملیات آماده‌سازی و واگذاری آن در شهرستان بندرترکمن انجام شده است. 

وی افزود:   در راستای اجرای ماده ۳ و ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در این شهرستان ۱۵۱ قطعه زمین رایگان به خانواده‌های مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تحویل داده شد. 

ایری ادامه داد: این اراضی با متراژ ۴۰ هزار متر مربع برای تحویل به ۳۰۰ خانواده اهل بندرترکمن آماده‌سازی شد. 
سرپرست راه و شهرسازی غرب گلستان همچنین گفت: پس از عملیات آماده‌سازی و تحویل قطعات، مالکین می‌توانند نسبت به اخذ پروانه و دریافت تسهیلات ساخت اقدام کنند. 

وی افزود: تا کنون اداره کل راه و شهرسازی در دو مرحله به ۵۱۲ خانواده مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت زمین رایگان واگذار کرد. 

ایری در ادامه اظهار کرد: این واگذاری در شهرهای گرگان، کلاله، ترکمن، جلین و قرق انجام شده است. 

وی  همچنین گفت: تا کنون مجموعاً ۹ هزار و ۳۳ خانواده دارای سه فرزند و بیشتر در استان در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت نام کرده که با برنامه ریزی‌های لازم تلاش می‌شود تا به تمامی متقاضیان واجد شرایط زمین تخصیص یابد.