شناسهٔ خبر: 150220 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

تخصیص پروژه به متقاضیان نهضت ملی مسکن در مینودشت

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در شهر مینودشت ۱۸۲ متقاضی فعال وجود دارد که تا کنون ۱۷۹ متقاضی تخصیص پروژه شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در شهرستان مینودشت بیش از ۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد چهار هزار و ۴۳۵ متقاضی واجد شرایط هستند.

وی با بیان اینکه در این شهر دو و نیم هکتار زمین برای ساخت مسکن تامین شده، گفت: این اراضی قابلیت ساخت ۳۰۸ واحد را در قالب طرح نهضت ملی مسکن دارد.

ملک ادامه داد: در این شهر،  طی دو سال ۹۰۶ واحد در قالب نهضت ملی مسکن احداث خواهد شد که هم اکنون مجموعاً ۲۲۰ واحد در حال ساخت است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: ۶ بلوک از این واحدها در مرحله پی کنی و باقی آن در مرحله تجهیز کارگاه قرار است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: از مجموع واحدهای در حال ساخت،  ۴۸ واحد مسکونی در قالب گروه ساخت در این شهر در حال احداث بوده که بیش از ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ملک همچنین تصریح کرد: در مینودشت ۱۸۲ متقاضی فعال وجود دارد که تا کنون ۱۷۹ متقاضی تخصیص پروژه شدند.

وی از احداث مسکن در این شهر به صورت خودمالک خبر داد و گفت: در حال حاضر برای ۱۰۱ واحد در مینودشت انعقاد قرارداد توسط بانک صورت گرفته که ساخت این واحدها پیشرفت ۵۲ درصدی داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در انتها از توافق با دانشگاه آزاد اسلامی برای الحاق سه و نیم هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در مینودشت خبر داد و گفت: با تامین این اراضی بخش قابل توجهی از متقاضیان مینودشتی تخصیص پروژه خواهند شد.