شناسهٔ خبر: 150271 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

ساخت ۴۸۴ واحد مسکونی در بندر ترکمن

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان مجموعاً ۴۸۰ واحد در شهرستان بندرترکمن در حال احداث بوده که ۴۶۵ واحد به صورت دولتی و توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و مابقی به صورت گروه ساخت احداث می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: همزمان با سراسر استان، در شهرستان بندر ترکمن نیز پروژه نهضت ملی مسکن در حال اجرا بوده و تا کنون پنج هزار و ۹۳۳ نفر در این  طرح  در بندر ترکمن ثبت نام کردند.

وی از اخذ استعلام مرحله چهارم ۵۱۱ متقاضی خبر داد و گفت: از مجموع افراد ثبت نامی در این طرح، ۲۰۵ متقاضی نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کردند.

ملک ادامه داد: تمامی متقاضیان حائز شرایط در بندر ترکمن تخصیص پروژه شده و چنانچه متقاضی تخصیص پروژه نشود، علت آن عدم بارگذاری مدارک از جانب وی است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: متقاضیان برای تخصیص پروژه باید نسبت به تکمیل مدارک خود در سامانه نهضت ملی مسکن اقدام کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۹ هکتار زمین برای احداث مسکن در این شهرستان تامین شده که با توجه به تعهد استان در ساخت مسکن به ۲۵ هکتار زمین دیگر احتیاج است.

ملک از توافق با دستگاه های اجرایی برای تامین زمین در شهرستان بندر ترکمن خبر داد و گفت: طی توافقات انجام شده با سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه پیام نور استان برنامه ریزی برای واگذاری مجموعاً ۲.۷ هکتار زمین از جانب این دو دستگاه به طرح نهضت ملی مسکن در بندر ترکمن در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: مجموعاً ۴۸۴ واحد در این شهرستان در حال احداث بوده که ۴۶۵ واحد به صورت دولتی و توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و مابقی به صورت گروه ساخت احداث می شود.

وی افزود: این پروژه ها در مراحل مختلف ساخت اعم از فوندانسیون، اسکلت سازی و تجهیز کارگاه قرار دارند.

ملک همچنین گفت: این پروژه ها در زمین هایی به متراژ ۹ هزار و ۸۹۵ و ۳۴ هزار و ۳۳۵ متر مربع اجرا می شوند.