شناسهٔ خبر: 150278 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای ایمن سازی انجام شد

عملیات روکش ماسه آسفالت محور کامو- کاشان حد فاصل کامو تا سه راهی رصد خانه اصفهان

عملیات روکش ماسه آسفالت محور کامو- کاشان حد فاصل کامو تا سه راهی رصد خانه سرپرست اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از بهسازی و لکه گیری هندسی و روکش آسفالت گرم در محور کامو- کاشان حدفاصل کامو تا سه راهی رصدخانه با اعتباری بیش از 80 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، محمدمهدی پورکاظمی سرپرست اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان در حاشیه بازدید از پروژه روکش آسفالت محور قمصر به سمت قهرود اظهار داشت: در راستای نگهداری راه ها و تقلیل میزان خرابی آنها همچنین تسهیل در عبور و مرور این اداره را برآن داشت که با اعتباری معادل 80 میلیارد ریال روکش آسفالت گرم در محور قمصر به سمت قهرود به طول 4 کیلومتر را اجرا کند.

سرپرست اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان در ادامه به ترافیک بالای این محور اشاره کرد و افزود: با توجه به ترافیک بالا، صعب العبور بودن مسیر ترک، پوسته سوسماری متوسط تا شدید و ترک طولی و عرضی، شن زدگی، پیرشدگی قیر روسازی، لازم بود تا هر چه سریع‌تر لکه گیری هندسی و روکش آسفالت گرم این محور اجرا شود .

پورکاظمی در پایان خاطر نشان کرد: بر حسب اولویت وترافیک محورها بحث ایمن سازی و نگهداری راههای ارتباطی تحت پوشش این اداره باتوجه به اعتبارات و میزان تخصیص ابلاغی در سال جاری با جدیّت پیگیری و اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به قرارگیری جاده گردشگری قمصر در این منطقه و افزایش محسوس ترافیک و اهمیت بالای این محور از نظر درجه‌بندی راه، نیاز به بهسازی و روکش آسفالت بیش از پیش احساس می‌شد که با این اقدام کاهش هزینه های استهلاک وسایل نقلیه و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن به موقع به مقصد، ضریب ایمنی جاده نیز ارتقا یافته و می‌تواند نقش سازنده‌ای در جذب گردشگر و رونق اقتصادی و کشاورزی و در نتیجه مهاجرت معکوس این منطقه داشته باشد.

پورکاظمی تاکید کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، نظارت دقیق بر اجرا و کنترل کیفیت بتن آسفالت گرم استفاده شده در این پروژه‌ها را الزامی دانسته و اجرای به موقع این پروژه را حفظ و صیانت از سرمایه‌های ملی در حوزه‌های اعتبار تخصیصی، فنی و ایمنی می‌داند.