شناسهٔ خبر: 150287 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در خراسان رضوی؛

برنامه زمانبندی نهضت فنداسیون در سبزوار تعیین شد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی برنامه زمانبندی نهضت فنداسیون را در طرح نهضت ملی مسکن با محوریت سبزوار تعیین کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، یعقوبعلی نظری که شامگاه چهارشنبه در جلسه قرارگاه نهضت ملی استان در محل استانداری خراسان رضوی با حضور ابراهیمی کردیانی فرماندار سبزوار و مدیران کل ادارات و سازمان های استان و شهرستان سبزوار تشکیل شد، اعلام کرد: با توجه به آماده سازی زیر ساخت سایت ۱۱۴ هکتاری و ۲۱ هکتاری سبزوار با حدود ۵۲۱۴ واحد مسکونی، امکان اجرای فنداسیون مهیا و متقاضیان می بایست در اسرع وقت نسبت به اجرای فونداسیون اقدام نمایند.

جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز گفت: با توجه به حل معضلات و مشکلات تامین زمین و سایت های سبزوار، آذرماه می تواند با همت تلاشگران استان و شهرستان نمایانگر توانمندی های این شهرستان در حوزه نهضت ملی مسکن باشد.

خدایی در بخش روستایی سبزوار را پیشگام در استان اعلام و پیشنهاد داد با تلاشی مضاعف می توان تا پایان سال برنامه این شهرستان را در این بخش محقق و متولیان شهرستان بتوانند در ادامه مسیر بر بخش های حمایتی، خودمالک و بافت فرسوده تمرکز نمایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اظهار داشت: با توجه به آمار بالای بافت فرسوده در سبزوار اطلاع رسانی از طریق حلقه های میانی، چهره به چهره و بسترهای مجاری مفید و موجب جهش در این شهرستان خواهد شد.

وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و دبیر جلسه نیز در این جلسه با ارایه گزارش پایش شهرستان سبزوار در بخش های حمایتی، خودمالک، جوانی جمعیت، بازآفرینی شهری و روستایی جزییات برنامه استان را تشریح کرد.

گفتنی است شهرستان سبزوار با ۵ سایت، ۲۳۷۷۴ متقاضی دارد که ۷۵۸۵ نفر تایید نهایی شدند. جوانی جمعیت نیز ۱۳۸۳ متقاضی را به خود اختصاص داده که ۱۰۷۴ نفر تایید نهایی و از تعداد تایید نهایی شده تا کنون به ۱۹۱ متقاضی زمین واگذار شده است.