شناسهٔ خبر: 150372 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی خبر داد؛

مرمت و آسفالت ۷ کیلومتر از آزادراه تبریز_ زنجان به اتمام رسید

آسفالت معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: مقرر شده بود خرابی‌های ۱۵ کیلومتر از آزادراه تبریز زنجان مرمت و آسفالت شود که هفت کیلومتر آن به اتمام رسیده است.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی؛ غلامرضا رسول زاده؛ معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان گفت: طبق قرارداد منعقد شده از اول آزادراه به طرف خاوران در حال مرمت و آسفالت ریزی است که ۸ کیلومتر باقیمانده به شرط مساعد بودن وضع هوا، تا ۱۰ روز دیگر به اتمام می رسد.

وی با اشاره به اینکه آزادراه تبریز_ زنجان با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و سرمایه گذاری بانک ملی احداث شده است افزود: در سفر رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی مقرر شد ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طرف بانک ملی برای مرمت این آزادراه تخصیص یابد که اخیرا ۶۰ میلیارد تومان تخصیص یافته و مرمت و آسفالت ریزی ۱۵ کیلومتر در حال انجام است.

رسول زاده ابراز امیدواری کرد سال ۱۴۰۳ این آزادراه به طور کامل به  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی واگذار شود تا مرمت و آسفالت ریزی باقیمانده آزادراه انجام شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی خاطرنشان‌ کرد: آزادراه تبریز زنجان ۲۸۰ کیلومتر طول دارد که ۸۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان زنجان و ۲۰۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی آذربایجان شرقی قرار دارد.