شناسهٔ خبر: 169942 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسعه راه‌های ارتباطی منطقه عمران و آبادانی را در پی دارد

ببینید| نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان و معاونین با نماینده مردم شهرهای مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در نشست مشترک با نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل در مجلس و با حضور فرمانداران این ۴ شهرستان، گفت: مهمترین مسئله این حوزه انتخابیه تکمیل و گسترش راه‌های ارتباطی است که عمران و آبادانی را در پی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، مسعود بیات منش، مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به برگزاری نشست مشترک با رضا جباری، نماینده مردم شریف شهرهای لالی، اندیکا، مسجدسلیمان و هفتگل در مجلس شورای اسلامی و با حضور فرمانداران این ۴ شهرستان اظهار کرد: در راستای تعامل و همگرایی و همچنین با هدف اولویت بندی مسائل و مشکلات شهرهای مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتگل و برنامه ریزی برای پیشبرد پروژه های عمرانی منطقه این نشست را برگزار کردیم.

وی گفت: در ابتدای این نشست فرمانداران هر کدام از ۴ شهرستان‌ مسائل و مشکلات خود در حوزه راه و شهرسازی را مطرح و اولویت بندی‌ها را اعلام کردند و بر این اساس تصمیمات لازم اتخاذ شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: مهمترین مسئله در خصوص این حوزه انتخابیه تکمیل و گسترش راههای ارتباطی است؛ توسعه راه‌های ارتباطی منطقه عمران و آبادانی را در پی دارد.

وی تصریح کرد: از جمله مهم‌ترین طرح‌های مسجدسلیمان جاده میانبر و کمربندی شهرستان است که پیگیری‌های لازم برای تخصیص اعتبار و اجرای این طرح مهم انجام خواهد شد.

بیات منش به اهمیت احداث این جاده اشاره کرد و گفت: با اجرای جاده میانبر بیش از ۴۰ کیلومتر از محور مسجدسلیمان به اهواز کاهش می‌یابد و یکی از مطالبات مردم محقق می شود.

وی افزود: یکی دیگر از طرح‌های راهسازی در شهرستان مسجدسلیمان ساخت و احداث جاده کمربندی است که با اختصاص اعتبار اجرای این طرح به صورت ویژه پیگیری خواهد شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: در بحث ساخت ترمینال فرودگاه مسجدسلیمان نیز مقرر شده این طرح در مدت زمان مشخص تعیین تکلیف و تجهیز کارگاه شود تا عملیات ساخت آن انجام شود.

بیات منش اظهار کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن، طرح جوانی جمعیت و مسکن مهر از جمله مباحثی بود که در این جلسه مطرح و در خصوص حل مسائل و مشکلات آنها تصمیم گیری شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: در حوزه شهرستان لالی نیز مهم‌ترین مهمترین مسائل و چالش ها در حوزه راه سازی و مسکن مطرح شد که مقرر شد محوطه سازی و روکش آسفالت مسکن مهر شهرستان در ماه های آینده به اتمام برسد.

بیات منش ادامه داد: در خصوص طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن نیز درخواست‌هایی از سوی فرماندار و نماینده مطرح شد که فی المجلس دستورات لازم صادر شد و تصمیماتی در خصوص طرح نهضت ملی و طرح جوانی جمعیت برای این شهرستان اتخاذ شد.

وی افزود: همچنین در خصوص تعریض و بهسازی محور مسجدسلیمان به لالی نیز مباحثی مطرح و مقرر شد از طریق وزارت متبوع این پروژه پیگیری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در خصوص شهرستان هفتگل و مسائل و مشکلات آن نیز مباحثی مطرح شد که عمده آنها آماده سازی طرح نهضت ملی مسکن مباحث شهرسازی و بازآفرینی شهری بود که مقرر شد از هفته آینده آماده سازی سایت احداث طرح نهضت ملی مسکن آغاز شود.

بیات منش به مسائل شهرستان در حوزه راه‌سازی اشاره کرد و گفت: در خصوص تکمیل خروجی هفتگل و تقاطع غیر همسطح میدان کارخانه سیمان نیز زمانبندی مورد نیاز برای اجرا و اتمام پروژه‌ها انجام شد.

وی تصریح کرد: یکی از موارد مطرح شده در این نشست مصلی نماز جمعه هفتگل بود که مقرر شد برای تکمیل و همچنین تجهیز آن مکاتباتی با وزارت متبوع داشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص تکمیل مسکن مهر باقیمانده هفتگل نیز اظهار کرد: مسائل و مشکلات تعاونی‌ها را بررسی کرده و مقرر شد برای ساخت مسجد و مدرسه نیز اقدامات و پیگیری های لازم انجام شود.

بیات منش به پروژه های راه و شهرسازی در اندیکا اشاره کرد و گفت: مهمترین برنامه برای توسعه و عمران شهرستان اندیکا گسترش و بهبود راههای ارتباطی شهرستان است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به تکمیل چهارخطه مسجدسلیمان- اندیکا تاکید کرد و افزود: برای تکمیل این پروژه مقرر شد مکاتباتی را با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل داشته باشیم و اعتبارات لازم را با کمک نماینده شهرستان پیگیری کنیم.