شناسهٔ خبر: 169948 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست کل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

ساخت ۴۸۰ واحد مسکونی در بندرترکمن

سید محمد حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: در شهرستان بندر ترکمن تا کنون ۶ هزار و ۶۶۱ متقاضی مسکن وجود دارد که در این شهرستان مجموعاً ۴۸۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، سید محمد حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: همزمان با سراسر استان، در شهرستان بندر ترکمن نیز پروژه نهضت ملی مسکن در حال اجرا بوده و تا کنون شش هزار و ۴۵۶ نفر در این  طرح  در بندر ترکمن ثبت نام کردند.

وی از اخذ استعلام مرحله چهارم ۵۵۱  متقاضی در بندر ترکمن خبر داد و گفت: از مجموع افراد ثبت نامی در این طرح، ۲۱۲ متقاضی نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کردند.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۶ هکتار زمین برای احداث مسکن در این شهرستان تامین شده که با توجه به تعهد شهرستان در ساخت مسکن به پنج هکتار زمین دیگر نیاز است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان از توافق با دستگاه های اجرایی برای تامین زمین در شهرستان بندر ترکمن خبر داد و گفت: طی توافقات انجام شده با سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه پیام نور استان برنامه ریزی برای واگذاری مجموعاً ۲.۷ هکتار زمین از جانب این دو دستگاه به طرح نهضت ملی مسکن در بندر ترکمن در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: مجموعاً ۴۸۰  واحد در این شهرستان در حال احداث بوده که ۴۶۵ واحد به صورت دولتی و مابقی به صورت گروه ساخت احداث می شود.

حسینی همچنین تصریح کرد: این پروژه ها در مراحل مختلف ساخت اعم از فوندانسیون، اسکلت سازی و تجهیز کارگاه قرار دارند.

وی افزود: این پروژه ها در زمین هایی به متراژ ۹ هزار و ۸۹۵ و ۳۴ هزار و ۳۳۵ متر مربع اجرا می شوند.