شناسهٔ خبر: 150404 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

تامین زمین برای تمامی متقاضیان حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن در شهر سرخنکلاته

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تامین دو هزار و ۷۰۳ متر مربع زمین از اراضی قابل اجرای طرح نهضت ملی مسکن با ظرفیت ساخت ۳۰ واحد مسکونی در شهر سرخنکلاته خبر داد و گفت: با تامین این اراضی، برای تمامی متقاضیان نهضت ملی مسکن در این شهر که وجه اولیه را واریز کردند زمین تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در راستای پیشبرد اهداف دولت سیزدهم در حوزه تولید و عرضه مسکن اداره کل راه و شهرسازی گلستان توانسته ۲۷۵ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین کند. 

وی افزود: تا کنون زمین دو سال ابتدایی اجرای طرح در استان تامین شده و برنامه ریزی‌هایی برای تامین زمین دو سال باقیمانده انجام شده است. 

ملک همچنین گفت: با توجه به وجود اراضی کشاورزی درجه دار در گلستان، اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان با مانع کمبود زمین روبرو است. 

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: بدین منظور از روش‌های متعددی اعم از توافق با مالکین حقیقی و حقوقی و ایجاد شهرک‌های مسکونی برای ساخت مسکن  اقدام کردیم. 

وی افزود: در روزهای اخیر طی اقدامی، سه قطعه زمین به مساحت ۸۱۹.۸۴، ۷۶۳.۲۶ و ۱۱۲۰.۷۴ متر مربع برای ساخت مسکن در شهر سرخنکلاته تامین شده است. 

ملک در ادامه اظهار کرد: این اراضی قابلیت ساخت ۳۰ واحد مسکونی را در قالب طرح نهضت ملی مسکن دارد. 

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: از مجموع متقاضیان ثبت نام شده در این شهر، ۴۶ متقاضی حائز چهار شرط بوده و ۲۹ متقاضی نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کردند. 

وی در انتها یادآور شد: این اقدام در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر تولید مسکن و در بستر قانون جهش تولید مسکن محقق شده است.