شناسهٔ خبر: 150425 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خبر داد؛

اخذ ۸۰ برگ سند مالکیت طرح تفکیکی اراضی ۹ هکتاری شهرک جنوبی رضوانشهر

سعید کاشفی- اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: طی پیگیری‌های مستمر صورت گرفته ۸۰ برگ سند مالکیت طرح تفکیکی اراضی ۹ هکتاری شهرک جنوبی رضوانشهر اخذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با اشاره به الحاق زمین به محدوده شهری رضوانشهر اظهار کرد: در هنگام تهیه طرح تفضیلی این شهر، حدود ۹ هکتار زمین به محدوده این شهر در راستای تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن الحاق شد.  

وی افزود: براین اساس و مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، پس از تصویب طرح تفکیکی این اراضی در کمیسیون ماده ۵، اسناد تک برگی آن در راستای تثبیت مالکیت دولت اخذ شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه در این اقدام سند تک برگ برای ۸۰ قطعه زمین شامل اراضی مسکونی و خدماتی دریافت شد، گفت: اخذ این اسناد، ارتقاء ضریب امنیت اطلاعات املاک، تکمیل اطلاعات بانک زمین، بروزرسانی مساحت هر پلاک، تسریع در میخ کوبی پلاک‌های دارای قرارداد واگذاری، تسریع امور واگذاری در هیئت نمایندگی اداره کل راه و شهرسازی استان در جهت ارایه خدمت بهینه توام با سرعت و دقت و کیفیت به ارباب رجوعان را به همراه دارد.  

وی بیان کرد: دریافت اسناد تک برگی از اولویت‌های راه و شهرسازی است که موجب سیستمی و یکپارچه شدن اطلاعات ملکی در جهت نظم دهی خدمات، شناسایی سریع پلاک‌ها، ذخیره‌سازی تمام سوابق به شکل الکترونیکی در سامانه جامع املاک و مستغلات می‌شود.  

کاشفی خاطرنشان کرد: پس از تهیه نقشه شمیم برای این اراضی توسط پیمانکار منتخب، موضوع در واحد شناسایی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بررسی و پس از کنترل و تخصیص کد کاداستر و  GIS،  نقشه‌های تهیه شده به اداره ثبت اسناد و املاک جهت تنظیم صورتمجلس تفکیکی و صدور سند ارسال شد.  

وی گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بخشی از این اراضی جهت ساخت پروژه ۲۶۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل شده است.