به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، پوریا دشتیزاده گفت: آسفالت پلیمری با افزودن موادی به نام ساسوبیت ساخته میشود که هدف از استفاده این افزودنی در آسفالت، افزایش عمر رویه لایههای آسفالتی است.
وی افزود: این ماده با اصلاح خواص فیزیکی و شیمیایی قیر به دوام آن کمک میکند و موجب میشود در شرایط بد آب و هوایی خوزستان ماندگاری بسیار زیادی به آسفالت دهد.
دشتیزاده گفت: بهرهوری بالا و استفاده با قطر کمتر برای روکش آسفالت جادهها از دیگر ویژگیهای این آسفالت است.
وی ادامه داد: آسفالت پلیمری در گرمای بسیار زیاد خوزستان دچار شکستگی و چروک نمیشود و هنگام استفاده از آن نیاز به راهبندان در جاده نیست و عملیات پخش آسفالت به سهولت انجام میشود.
دشتی زاده عنوان کرد: ۵ کیلومتر از محور خوزستان به سمت استان چهار محال و بختیاری در محدوده تونل دلا از آسفالت پلیمری استفاده شده است.
وی در خصوص قیمت این آسفالت در مقایسه با آسفالت عادی گفت: قیمت هر متر مکعب آسفالت پلیمری در مقایسه با آسفالت عادی، در حد ناچیزی گرانتر است اما به دلیل بهرهوری بالا، استفاده از آن بسیار مقرون به صرفهتر است.
نظر شما