شناسهٔ خبر: 150599 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اهتمام راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بر اجرای سریع پروژه‌های نهضت ملی مسکن

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از اهتمام ویژه این استان در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: روند پیشرفت این طرح‌ها نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه‌لو  مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در دیدار با معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: در بخش آماده‌سازی در حال حاضر ۲۵ پروژه آماده سازی در سطح استان فعال بوده و بر اساس ارزیابی‌های سازمان ملی زمین و مسکن در جلسه قرارگاه مسکن وزارت راه و شهرسازی، آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو در موضوع آماده‌سازی است.

وی افزود: تولید مسکن و اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی در اراضی تامین شده در حال اجراست و اجرای طرح‌های آماده سازی اراضی در قالب  طرح‌های نهضت ملی مسکن با جدیت در آذربایجان‌غربی دنبال می‌شود و این روند طبق برنامه‌ریزی انجام شده در ۴۵۰ هکتار از اراضی تامین شده، در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی همچنین ادامه داد: توسعه زیر ساخت‌های مسکن ارزان در قالب شهرک سازی و توسعه شهرک‌ها از برنامه‌های مهم است که با جدیت دنبال می‌شود.

حمزه‌لو اظهار داشت: در بخش شهرک سازی ۳ هزار و ۸۶ هکتار زمین در شهرهای آذربایجان‌غربی در دست مطالعه و امکان سنجی برای شهرک سازی است و روند ایجاد شهرک‌های جدید مسکن تسریع می‌یابد. 

وی با اشاره به اینکه تاکنون اراضی مورد نیاز برای ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی تامین شده است، افزود: سهمیه آذربایجان‌غربی از ساخت مسکن در طرح نهضت ملی احداث ۲۰۳ هزار واحد مسکونی است که این مساله با تلاش جهادی همکاران اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با جدیت دنبال می‌شود.