شناسهٔ خبر: 150603 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن؛

۴۹ هکتار زمین به محدوده شهری اردستان و مهاباد الحاق شد

امیرحسین زرگری- اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان گفت:  در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ۴۹ هکتار زمین به محدوده شهری اردستان و مهاباد الحاق شده است.

سید امیرحسین زرگری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان در خصوص تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار کرد: در شهرستان اردستان ۴۹ هکتار زمین به محدوده شهری الحاق شد که از این میزان ۳۹ هکتار زمین به محدوده شهری اردستان و ۱۰ هکتار به محدوده شهری مهاباد الحاق شده است.  

وی افزود: پیگیری‌های لازم برای آماده‌سازی این اراضی بعمل آمده است که در این راستا تفاهم نامه تهیه طرح و آماده سازی اراضی به شهرداری‌های اردستان و مهاباد ابلاغ شده است، همچنین الحاق ۱۷.۵ هکتار به محدوده شهری زواره در مرحله کارگروه استعلام آب منطقه‌ای قرار دارد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان بیان کرد: در حال حاضر تعداد متقاضیانی که برای طرح های حمایتی مسکن (نهضت ملی مسکن، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و خانوارهای دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال) ثبت نام کردند در مجموع بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر است که پس از بررسی های لازم در مجموع افزون بر ۱ هزار و ۳۰۰ نفر تایید نهایی شدند.  

وی با اشاره به تخصیص پروژه بیش از ۳۰۰ متقاضی حائز شرایط گفت: در حال حاضر پروژه ۲۴ واحدی و ۴۸ واحدی شهر اردستان به ترتیب دارای ۶۴ درصد و ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی است همچنین در شهر مهاباد ۶ واحد مسکونی و در شهر زواره ۱۰ واحد مسکونی بصورت گروه ساخت (۲ واحدی) در دست اجرا است که در مرحله نازک کاری قرار دارد.  

گفتنی است شهرستان اردستان با مساحت ۱۱ هزار و ۵۹۱ کیلومترمربع در فاصله ۱۱۸ کیلومتری شمال شرق استان اصفهان قرار دارد. این شهرستان دارای ۳ شهر اردستان، زواره و مهاباد است و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیتی بالغ بر ۴۱ هزار و ۴۰۵ نفر دارد.