شناسهٔ خبر: 150654 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ‌نقل جاده ای استان خبر داد ؛ 

افزایش ۱۶ دوربین نظارتی جدید به سامانه‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان

دوربین نظارتی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از افزایش ۱۶ دوربین نظارت تصویری به سامانه‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان وبلوچستان)، ایوب کرد با اشاره به وجود ۱۸ سامانه نظارت تصویری فعال در محورهای استان گفت: با توجه به نیاز به دوربین‌های جدید در محورهای مواصلاتی با شرایط خاص، تعداد ۱۶ دوربین نظارتی به سامانه‌های هوشمند موجود استان اضافه می‌شود و تعداد سامانه‌های نظارت تصویری استان به ۳۴سامانه افزایش می‌یابد.  

وی گفت: این دوربین‌ها در نقاط حادثه‌خیز، محورهای پرترافیک و محورهای دارای شرایط آب و هوایی خاص مانند طوفان، بارش و یخ زدگی نصب خواهد شد.  

ضمن تاکید بر اهمیت پایش تصویری محورهای استان خصوصا در ایام پرترافیک و تغییر شرایط جوی افزود: این سامانه‌ها علاوه بر تشخیص ترافیک جاده ای، سوانح، انسداد و تغییرات آب و هوایی را نیز رصد می‌کنند.  

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در صورت مساعد بودن شرایط نصب و بهره برداری این سامانه‌ها تا پایان سالجاری قابل استفاده خواهد بود.

کرد در پایان یادآورشد: تصویر این دوربین‌ها بر روی اپلیکیشن و سایت ۱۴۱ برای همه هموطنان قابل رویت است و هموطنان می‌توانند جهت مدیریت سفر خود از این تصاویر و سایر قابلیت‌های سامانه ۱۴۱ استفاده نمایند.