شناسهٔ خبر: 150667 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع ۵ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی شهرستان سنقر و کلیایی استان کرمانشاه

دبیریان شهرستان سنقر رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سنقر و کلیایی گفت: طی ۷ ماهه سال جاری، ۵ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی شهرستان سنقر و کلیایی ایمن‌سازی و رفع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) مهدی دبیریان گفت: طی ۷ ماهه سال جاری، ۵ نقطه پر حادثه شامل سه مورد در گردنه خسروآباد (قوس سراب چرمله تا انتهای محور سنقر به همدان)، قوس روبروی شهرک صنعتی محور سنقر به بیستون و قوس روستای سرباغله محور سنقر به کامیاران؛ عملیات آشکارسازی و رفع نقاط پرحادثه انجام شده است. 

وی درباره دیگر اقدامات انجام شده در محورهای روستایی شهرستان سنقر و کلیایی گفت: ۵۸ کیلومتر عملیات تیغه زنی، رگلاژ و پروفیله کردن راه‌های فرعی و روستایی، بهسازی، شن ریزی و تراکم راه‌های روستایی: آسماندول، سرکشکمیر، چشمه زنگی، کیسله، خلجان، دره وزم، چشمه خسرو به طول ۲۱ کیلومتر،  دپو و بارگیری بیش از ۱۰ هزار تن مصالح کوهی و رودخانه‌ای جهت بهسازی راه‌های روستایی انجام شده است. 

دبیریان درباره انجام عملیات شانه‌سازی و رفع اختلاف شانه راه با سطح جاده، جهت ایمنی کاربران جاده‌ای گفت: در محور بزرگراه سنقر به بیستون به طول ۴.۳ کیلومتر، محور سنقر به خسروآباد، محور سطر به طول ۳.۴ کیلومتر در دو لاین رفت و برگشت و عرض ۳ متر و ضخامت ۲ متر، شانه‌سازی راه روستایی سهنله به طول ۴.۳ کیلومتر در محور سنقر به همدان و شانه‌سازی محور گردکانه به طول ۷.۸ کیلومتر انجام شده است. 

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سنقر و کلیایی درباره انجام عملیات روکش آسفالت محورهای اصلی، فرعی و روستایی گفت: طی ۷ ماهه سال‌جاری، ۲۴.۷ کیلومتر عملیات روکش آسفالت؛ محورهای سنقر به سطر ۴ کیلومتر، سنقر به بیستون ۵ کیلومتر، سنقر به سهنله ۴.۲ کیلومتر، سنقر به گردکانه ۱۱.۵ کیلومتر و روکش حفاظتی اسلاری‌سیل به طول ۱۰ کیلومتر محور سنقر به آجین انجام شده است.  

دبیریان عنوان کرد: در جهت هدایت ترافیک و افزایش ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی شهرستان سنقر و کلیایی؛ بیش از  یک هزار عدد علائم جاده‌ای، تابلوهای اخطاری و راهنمایی، سیلندر پلاستیکی، گل گارد و… نصب شده است. 

وی درباره دیگر اقدامات انجام شده طی ۷ ماهه سال‌جاری گفت: رنگ آمیزی، آشکارسازی موانع، نیوجرسی‌ها و مبلمان جاده‌ای در راه‌های اصلی و فرعی، تعمیر، تعریض، بازسازی، تنقیه و پاک‌سازی دهانه ورودی و خروجی ۳۰۰ پل شهرستان سنقر و کلیایی برای آمادگی راهداری زمستانی انجام شده است. 

دبیریان در پایان افزود: ۴۲۰ کیلومتر تسطیح شانه راه، حریم زنی، رفع اختلاف جاده با شانه‌راه، ایجاد هره خاکی طولی و نقطه‌ای بر روی پل‌ها و پرتگاه‌ها به طول ۵ کیلومتر و بیش از ۱۰۰ پل و پرتگاه و ایجاد نقوش ترافیکی به وسیله پودرسنگ بر روی هره‌های ایجاد شده و ۷۰۰ متر مکعب ریزش برداری و پاک‌سازی حاشیه ترانشه‌ها از دیگر اقدامات انجام شده طی ۷ ماهه سال‌جاری است.