شناسهٔ خبر: 150774 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

اجرای حکم قضایی برای رفع تصرف ۳۸.۵ هکتار زمین ملی در شهرستان مبارکه

علیرضا قاری قران / اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اجرای حکم قضایی برای رفع تصرف ۳۸.۵ هکتار زمین ملی در شهرستان مبارکه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تصرف اراضی ملی، تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، اظهار کرد: به منظور جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان، همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت فعالیت‌های یگان حفاظت اراضی استان قرار دارد.  

وی افزود: اراضی تحت پوشش این یگان، در گستره ۲۸ شهرستان واقع شده‌اند که اقدامات لازم در دو بخش پیشگیری و پیگیری انجام و اراضی متعلق به بیت المال از ید متصرفان خارج و به بیت المال بازگردانده می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: در این راستا با پیگیری‌های مستمر حقوقی توسط معاونت املاک و حقوقی این اداره کل و اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه یک مورد حکم قضایی قطعی له سازمان اخذ شد که با همت عوامل یگان حفاظت اراضی استان، این حکم اجرایی و اقدامات لازم در رابطه با آن انجام شد.  

وی افزود: در این فقره ۳۸.۵ هکتار زمین ملی بخش هشت ثبت اصفهان به نام سازمان ملی زمین و مسکن به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران پس از برآورد اطلاعاتی، انتظامی و عملیاتی با تشکیل چند اکیپ از عوامل یگان حفاظت استان و چند اکیپ از عوامل انتظامی (یگان امداد و کلانتری مربوطه) اجرای حکم و رفع تصرف شد.  

قاری قرآن عنوان کرد: با اجرای حکم قطعی قضایی و رفع تصرف این اراضی ملی که سال‌ها در ید متصرفین قرار داشت، با استفاده از یک دستگاه لودر، یک دستگاه کمپرسی و یک دستگاه جرثقیل تمامی مستحدثات شامل یک دستگاه ویلا به مساحت تقریبی ۳۰۰ مترمربع، ۳ باب استخر، چاه آب، موتورخانه، چهار باب باغ به همراه دیوارکشی و درب، چند دستگاه انباری و…  قلع و قمع و تخریب شد همچنین ۲ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.  

وی افزود: در نتیجه اجرای این حکم قضایی، اراضی ملی به ارزش ۲۶۹.۵ میلیارد تومان رفع تصرف و به بیت المال اعاده شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در راس تای برخورد با پدیده زمین‌خواری و تخریب و تصرف اراضی ملی به سرعت عملیات قلع و قمع و رفع تصرف با قاطعیت انجام می‌شود. گفت: از مردم خواسته شده است تا قبل از هرگونه ساخت‌وساز، استعلام‌های لازم از دستگاه‌های ذی‌صلاح را دریافت کنند تا ناخواسته و یا به صورت عمدی به اراضی ملی تجاوز نکنند چرا که این موضوع ضمن تشکیل پرونده‌های قضایی و تخریب بناهای احداثی، آن‌ها را متحمل زیان می‌کند.