شناسهٔ خبر: 150864 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور سند مالکیت برای اراضی دارای ابنیه احداثی قبل از سال ۹۴ در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی سیستان و بلوچستان

عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: آن دسته از شهروندانی که قبل از سال ۱۳۹۴ برروی زمین‌های دولتی در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی بنایی ساخته اند می‌توانند برای دریافت سند اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی بند «م» تبصره ۱۱ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۲، مالکان واحدهای مسکونی اراضی تصرفی متعلق به دولت که قبل از سال ۱۳۹۴ و مطابق توسعه شهری واحد خود را ساخته باشند، می‌توانند برای دریافت سند مالکیت اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه هر خانه‌ای که در اراضی تصرفی ساخته شود مشمول این آیین نامه نیست، گفت: منازل حتما باید با مصالح بادوام ساخته شده و کاربری مسکونی داشته باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: واحدهای مسکونی همچنین باید در محدوده شهر ساخته شده و منطبق با طرح‌های توسعه شهری باشند.

اکبری افزود: افرادی که قبل از یکم فروردین ماه ۹۴ نسبت به احداث بنا و بهره‌برداری در این اراضی اقدام کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به تکمیل مدارک برای دریافت سند اقدام کنند.