شناسهٔ خبر: 150925 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۷ طرح ملی راهسازی در آذربایجان غربی در دست اجراست

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۳۰ پروژه راهسازی در قالب هفت طرح ملی در این استان در دست اجرا قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان‌غربی)، سید محسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در دیدار با خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، غلامرضا خرمی مجری پروژه بزرگراهی غرب کشور و سقندلی مشاور اجرایی شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای کشور، با بیان اینکه  ۷ طرح ملی راهسازی در آذربایجان غربی در دست اجرا قرار دارد، اظهار کرد: این هفت طرح در محورهای نقده – پیرانشهر – تمرچین، میاندوآب – شاهین دژ – تکاب، حیدرآباد– نقده– بناب–  محمدیار ،  پیرانشهر – سردشت، سلماس – صوفیان و ایواوغلی – گیت منطقه آزاد ماکو و کریدور بزرگراهی غرب در حال اجرا هستند.

وی بیان کرد: این طرح‌ها شامل ۲۱۰ کیلومتر از محورهای ارتباطی استان می‌شود که تاکنون ۴۰ کیلومتر آن به اتمام رسیده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به روز برای اجرای این پروژه‌ها هزینه شده است. 

حمزه لو ادامه داد: کریدور بزرگراهی غرب کشور از دیگر طرح‌ها بوده که طول کریدور در استان ۵۴۸ کیلومتر است. 

وی افزود: تاکنون بیش از ۴۷۰ کیلومتر از کریدور بزگراهی غرب کشور در استان با بیش از ۱۷هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، به اتمام رسیده و زیربارترافیک رفته است. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: تامین اعتبارات و قیر لازم جهت اتمام طرح‌های راهسازی در راستای آماده‌سازی مسیرها در اولویت راه و شهرسازی است. 

حمزه لو ادامه داد: موقعیت جغرافیایی و محدودیت فصل کاری در این استان لزوم توجه بیش از پیش را می‌طلبد تا طرح‌های راهسازی در سریعترین زمان ممکن اجرایی شود.