شناسهٔ خبر: 150958 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای حمایت از احیای بافت‌های فرسوده؛

تفاهم‌نامه همکاری مشترک راه و شهرسازی با بسیج مهندسین آذربایجان‌غربی امضا شد

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غرب گفت: تفاهم نامه همکاری مشترک اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و بسیج جامعه مهندسین عمران و معماری در راستای حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و بسیج جامعه مهندسین عمران و معماری، گفت: مهمترین اصل در بازآفرینی شهری ارتقای زندگی شهری ساکنان محلات و محدوده‌های بافت هدف است.

وی افزود: حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، حمایت از تولید و عرضه مسکن با هدف تسریع در تحقق اهداف بازآفرینی شهری و شتاب بخشی به اجرای سیاست‌های نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از اهداف این تفاهم نامه است.

وی بیان کرد: استفاده از توانایی‌ها و پتانسیل‌های گروه‌های تخصصی بسیج مهندسان عمران و معماری آذربایجان‌غربی با رویکرد نقش آفرینی در عرصه بازآفرینی شهری در استان تفاهم‌نامه همکاری مشترک اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و بسیج جامعه مهندسین عمران و معماری تبادل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه و تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی بافت های فرسوده (محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری) در استان در دست اجراست. 

حمزه‌لو افزود: گسترش خدمات زیربنایی در محدوده‌های بازآفرینی شهری و ساماندهی بافت تاریخی در استان از دیگر مسائل مورد پیگیری بوده که راه و شهرسازی بر این امر اهتمام ویژه دارد.

وی تاکید کرد: توجه به نوسازی بافت‌های فرسوده و گسترش خدمات در این محدوده‌ها موجب رونق صنعت ساخت مسکن می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: توسعه  صنعت ساختمان نیازمند همکاری و هم افزایی تمام دستگاه‌های اجرایی است.

حمزه‌لو افزود: بهسازی و ایمن سازی بافت های فرسوده به مشارکت و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان و همچنین همکاری مردم و بخش خصوصی و انبوه‌سازان نیاز دارد.

وی بیان کرد: توجه به این بخش حائز اهمیت است که بخشی از تعهدات و تکالیف نهضت ملی مسکن، نوسازی مسکن در حوزه بازآفرینی شهری بوده و تمهیدات لازم برای اجرای هر چه بهتر و سریع تر این طرح سنجیده شده است.