شناسهٔ خبر: 150994 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کمربندی جنوب غرب اصفهان؛

پیشرفت پروژه حدفاصل آزادراه ذوب آهن تا روستای افجد به ۷۵ درصد رسید

دیدار چهره به چهره نمایندگان اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن بازدید از جاده کمربندی جنوب غرب اصفهان گفت: پروژه حدفاصل آزادراه ذوب آهن اصفهان تا روستای افجد پیشرفت ۷۵ درصدی دارد و پیش بینی می شود تا پایان سال به اتمام برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ شهرستان فلاورجان مقصد بیست‌وهفتمین سفر شورای اداری استان اصفهان بود که در این سفر یک روزه علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر اعضای شورا، استاندار اصفهان را همراهی کردند.  
بازدید از زیرگذر ونهر و محور سیمان سپاهان_مبارکه، بازدید از خط راه‌آهن و مشکلات ارتباطی روستاها، بازدید از زمین ۳۹ هکتاری شهر ابریشم بمنظور طراحی کارگاه‌های مزاحم شهری، بازدید از ادامه جاده کمربندی جنوب غرب اصفهان، بازدید از اراضی پیشنهادی برای مجتمع ادارات شهرستان، گفت‌وگوی بدون واسطه با مردم شهرستان و برگزاری شورای اداری مشترک استان و شهرستان از جمله برنامه‌های سفر به شهرستان فلاورجان بود.  
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه بازدید از جاده کمربندی جنوب غرب اصفهان اظهار کرد: این کمربندی ارتباط ترانزیتی محورهای اصفهان، شهرضا و آزادراه ذوب آهن اصفهان را در سمت جنوب غرب شهر اصفهان برقرار می کند.  
وی افزود: قسمتی از این کمربندی در حدفاصل محور شهرضا – اصفهان تا جاده ابریشم – آب نیل به طول ۱۲ کیلومتر به صورت چهار خطه تکمیل شده است که در ادامه آن تا اتصال به آزادراه ذوب آهن احداث مسیر به صورت چهارخطه مورد نظر است.  
قاری قرآن با بیان اینکه طول کل محور ۱۶ کیلومتر بوده است عنوان کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه حدفاصل آزادراه ذوب آهن تا روستای افجد شامل ۳.۵ کیلومتر عملیات راهسازی و اجرای پل بزرگ ۲ دهانه ۱۳ متری افجد و ۶ دستگاه زیرگذر دهانه هشت و ۶ متری در قالب این پروژه در دست اجرا است.  
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی حدود ۷۵ درصدی پروژه حدفاصل آزادراه ذوب آهن تا روستای افجد در کمربندی جنوب غرب گفت: تا کنون برای این پروژه ۴۴۳ میلیارد ریال هزینه شده است و برای تکمیل به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه پیش بینی می شود عملیات اجرایی این بخش از مسیر تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد گفت: تکمیل تقاطع غیرهمسطح آبنیل – ابریشم نیز با تامین اعتبار حدود ۲۵ میلیارد تومان در حال انجام فرآیند مناقصه و انتخاب پیمانکار است.