شناسهٔ خبر: 151011 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی از ۴۳ هزار نفر فراتر رفت

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در استان به ۴۳ هزار و ۲۱۹ نفر رسیده که از این تعداد برای حدود ۳۰ هزار نفر متقاضی تخصیص پروژه انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تعداد متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در استان به ۴۳ هزار و ۲۱۹ نفر رسید، گفت: تخصیص زمین برای تمامی متقاضیان انجام شده و اراضی مورد نیاز برای ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی احصا و تامین شده و با این آمار آذربایجان‌غربی رتبه سوم کشوری را در عملکرد اجرایی طرح‌های نهضت ملی مسکن کسب کرده است.

 وی ادامه داد: سهمیه استان برای چهار سال ساخت ۲۰۳ هزار و ۹۲۹ واحد مسکونی است که این واحدهای مسکونی در ۴۸ شهر آذربایجان‌غربی در بخش‌های مشکن شهری، روستایی، بازآفرینی شهری و خودمالکی احداث می‌شوند.

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای طرح جوانی جمعیت، افزود: در این طرح نیز آذربایجان‌غربی برای ۵۷۰ متقاضی طرح جوانی جمعیت در مرحله نخست اعطای زمین انجام داد و روند طرح همچنان ادامه دارد و ساماندهی باقی متقاضیان در حال انجام است و آذربایجان‌غربی استان برتر کشور در روند اجرای طرح جوانی جمعیت در سطح کشور است.

حمزه‌لو گفت: راه و شهرسازی اهتمام ویژه‌ای برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان دارد و اجرای سریع این طرح نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌های متولی است.