شناسهٔ خبر: 151044 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

تامین ۳۰ هکتار زمین در کلاله برای ساخت مسکن

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در راستای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کلاله ۳۰ هکتار زمین شناسایی شده که در مرحله انتقال سند و تهیه نقشه‌های تفکیکی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی دولت به شمار می‌رود که تا کنون بخش زیادی از مردم به امید خانه دار شدن در این طرح برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری کرده اند. 

وی افزود: در تمام شهرهای استان ساخت واحدها آغاز شده و هم اکنون اجرای این پروژه‌ها در شهر کلاله بیش از ۲۲ درصد پیشرفت دارد. 

ملک ادامه داد: در این شهر مجموعاً ۳۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن شناسایی شده که در مرحله انتقال سند بوده و نقشه‌های تفکیکی آن در حال تهیه است. 

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: در حال حاضر ۹ هزار و ۶۹۳ نفر در کلاله در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد هفت هزار و ۶۵۰ متقاضی حائز شرایط هستند. 

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی طی چهار سال تعهد ساخت دو هزار و ۷۸۴ واحد مسکونی را در کلاله دارد که در حال حاضر ۵۶ واحد در این شهر در دست ساخت است. 

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: این واحدهای مسکونی به صورت گروه ساخت در حال احداث بوده که روند ساخت آن‌ها در حال حاضر بیش از ۲۲ درصد پیشرفت دارد. 

ملک از توافق بین سازمان ملی زمین و مسکن با مالکین حقیقی و حقوقی گلستان به منظور تامین کسری زمین اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر دو قطعه زمین متعلق به مالکین حقیقی در کلاله شناسایی شده که پس از سیر مراحل قانونی به طرح نهضت ملی مسکن الحاق خواهد شد.