شناسهٔ خبر: 151090 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد:

افتتاح ۱۸ هزار واحد مسکن ملی مازندران در دهه فجر

شورای مسکن مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از افتتاح ۱۸ هزار واحد مسکن ملی در دهه فجر امسال در استان خبر داد و گفت: در ایام دهه فجر عملیات ساخت مسکن در سه شهرک جویبار ، گلوگاه و بهشهر شروع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، علی دیوسالار در سی‌ودومین جلسه شورای مسکن مازندران که با حضور حسینی‌پور استاندار مازندران، توکلی سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در سالن شهید رجایی استانداری و فرمانداران(به‌صورت برخط) در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد با اعلام اینکه ساخت ۱۵۵هزار واحد مسکونی از تعهدات دولت سیزدهم در استان است، اظهار کرد: اگرچه در بخش مسکن حمایتی و بافت‌های فرسوده تا حدودی عقب هستیم اما در خودمالکی و مسکن روستایی فعالیت خوبی داریم.

وی تعهدات طرح نهضت ملی مسکن مازندران در بخش خودمالکی را ۶۰ هزار واحد اعلام کرد و افزود: در مجموعه عملیات ساخت حدود ۲۳ درصد از تعهدات مسکن ملی در استان شروع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: طبق برنامه علاوه بر افتتاح ۱۸ هزار واحد مسکن ملی در دهه فجر استان مازندران، عملیات ساخت مسکن در سه شهرک واقع در کرفون جویبار، گلوگاه و بهشهر شروع می‌شود.

دیوسالار به اهمیت تامین زمین در حمایت از ساخت مسکن مددجویان دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد در طرح تهضت ملی مسکن مازندران اشاره کرد و گفت:‌ امیدواریم با حمایت استانداری و تامین زمین مددجویان فاقد مسکن استان نیز صاحب خانه شوند.

استاندار مازندران نیز در این جلسه با بیان این که طبق آمار بهزیستی استان از حدود ۶ هزار و ۷۰۰نفر از افراد تحت پوشش فاقد مسکن، حدود چهار هزارو ۷۰۰ نفر و هشت هزار نفر از مددجویان کمیت امداد استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، افزود: تامین زمین دولتی باید در اولویت تامین مسکن مددجویان این دو نهاد حمایتی قرار بگیرد.

سید محمود حسینی‌پور با بیان این که زمین های در اختیار بهزیستی مازندران را در قالب مولد سازی در ساخت مسکن حمایتی طرح نهضت ملی مسکن استفاده و بهره گیری شود، گفت: اگر چه روند پیگیری ساخت مسکن ملی مازندران بهتر شده است، اما دستگاه های اجرایی باید نسبت به این موضوع جدیت کامل داشته باشند.

حسینی پور با تاکید بر این که باید پاسخگو عملی شدن تعهد ایجاد شده در طرح نهضت ملی مسکن مازندران باشیم، بیان داشت: داشبورد مدیریتی طرح نهضت ملی مسکن مازندران در شهرستان های استان تهیه شده است و فرمانداران موظف به اجرای گزارش هستند.

وی با اظهار این که شهرداران مازندران نیز صدور پروانه ساخت را در طرح نهضت ملی مسکن اولویت قرار بدهند، گفت: شهرک سازی طرح نهضت ملی مسکن مازندران در پنج نقطه استان باید مورد توجه حمایتی شهرداران قرار بگیرد.

حسینی‌پور گفت: یکی دیگر از راهکارهای رسیدن به تعهد ایجاد ۱۵۵ هزار واحد مسکونی در استان تهاتر از طریق تغییر کاربری اراضی برای ساخت نهضت ملی مسکن با بخش خصوصی است که باید برنامه‌ریزی شود.

وی ملاک ارزشیابی شهرستان های مازندران را براساس اطلاعات ثبت شده در داشبورد مدیریتی طرح نهضت ملی مسکن دانست.